Alla inlägg den 5 december 2011

Av Niclas Carlson - 5 december 2011 23:18

Tisdagens V65- och DD-omgång avgörs på Jägersro. Inledningen av V65:an ser inte så svår ut, men de två avslutande DD-loppen är desto lurigare. Jag tror inte att det blir nån större utdelning för sex rätt, men tillskott i kassan är ju aldrig fel. DD-loppen försöker jag bena ut så här:


DD-1:

Ett sprinterlopp för ston där det finns flera segerkandidater. Jag tar dock ställning och spikar 6 Diadora Cane som varit riktigt bra i sina två senaste starter. Hon är stenhård, bryr sig inte om positioner, och gillar distansen. Jag tror att Johnny kör framåt tidigt och sitter i ledning efter 500. Sen bör det vara en toppchans till tredje raka segern.


DD-2:

Ett lågklassigt lopp över lång distans där det känns som att en skräll ligger på lut. Jag plockar bort favoriterna helt och hoppas att det är rätt melodi. Tipsettan går till 11 Senior Gelj som är i bra form. Gillar distansen och har en vass avslutning. Inte helt borta. 10 No For Sale blixtrar till emellanåt och har en intressant uppgift här. Klarar distansen och har också en vass spurt att tillgå. Är han bara med när det är 500 kvar kan det bli åka av. 2 Cashpoint Pellini har kapacitet för att vinna här, men har inte fått till det i år. Har ett bra läge och är med i striden.


DD-systemet ser därmed ut så här:


1) 6 Diadora Cane

2) 11,10,2


3 rader x valfri insats


Lycka till!

Av Niclas Carlson - 5 december 2011 00:24

Måndagens V65- och DD-omgång avgörs på Färjestad. Man har fått ihop en ganska bra omgång med en hel del intressanta hästar. DD-loppen ser lite luriga ut, och så här löser jag dem:


DD-1:

Ett öppet sprinterlopp där jag ger tipsettan till lägesgynnade 2 Lucas On Line. Han håller hygglig form, och har här ett dunderläge då han är snabb ut. Jag tror han tar hand om ledningen direkt, och därifrån har han en bra chans att vinna. Men det finns motbud, i första hand 8 Blackward som var ute på V75 senast. Han skötte sig bra där, och formen bör vara fortsatt bra. Blackward är även han ruskigt snabb ut, och bör hitta en bra position. Med i striden här. 1 Mentor Ås har bara gjort sporadiska starter sedan sommaren. Han har inte riktigt fungerat då, men har bra kapacitet och ett bra läge. Ett kul skrällstreck! 3 Empress Tile gör en intressant debut för Åke Svanstedt. Det är en galopplysten dam men hon har bra fart i sig när hon sköter sig. Har inte startat på ett tag, men Svanstedt brukar ha bra trimmat när han plockar ut hästarna, och det kan bli seger direkt.


DD-2:

Ett öppet stolopp där jag väljer att chansspika 5 CC Westside. Hon gör debut för Björn Goop här och har ett lopp i kroppen efter en längre vila. Hon har hög kapacitet när hon sköter sig och bör kunna hitta en bra position här. Har en vass avslutning och jag tror hon speedar ner allt till slut.


Därmed ser DD-systemet ut så här:


1) 2,8,1,3

2) 5 CC Westside


4 rader x valfri insats


Lycka till!

Ovido - Quiz & Flashcards