Alla inlägg den 2 december 2011

Av Niclas Carlson - 2 december 2011 00:20

Fredagens V65- och DD-omgång avgörs i Kalmar. Det ser lite lurigt ut och jag tror det kan bli bra pengar för sex rätt. DD-loppen löser jag så här:


DD-1:

Ett bra sprinterlopp där jag ger tipsettan till 11 Mr Inkato som är i riktigt bra form. Han har inget roligt läge, men då jag tror att det kan bli rätt bra tempo i lopet är han inte borta. Han tål dessutom att göra lite jobb själv och han är definitivt med i segerstriden. Det finns dock motbud, och då i första hand 5 Ottey Coger som var riktigt fin senast. Lär hitta en bra position här och kommer att finnas med på målfotot. 9 GK Signatur var bra senast och är i fin form. Är sylvass på speed och blir mycket farlig över upploppet. 8 Naimi vinner sällan men är i bra form för dagen. Med lite flyt på vägen så kan det gå trots det trista spåret.


DD-2:

Ett mycket bra lärlingslopp där jag väljer att spika 2 Vendi. Hon var rent ruskig senast i sin comeback och vann hur lätt som helst trots bra tempo hela vägen. Snabb ut och lär ta hand om ledningen direkt, och blir sen ruskigt svårslagen. För dem som vill ha fler streck här så gjorde 3 Sybaris Hanover ett mycket bra lopp senast efter galopp. På väg uppåt i form och ska passas!


DD-systemet ser ut så här:


1) 11,5,9,8

2) 2 Vendi


4 rader x valfri insats


Lycka till!

Ovido - Quiz & Flashcards