Alla inlägg den 9 december 2011

Av Niclas Carlson - 9 december 2011 00:08

Bergsåker står som värd för fredagens V65- och DD-omgång. Omgången håller hygglig klass, men ser inte så svår ut. Jag tror det finns klar risk för en riktig bottenutdelning ikväll. DD-loppen löser jag så här:


DD-1:

5 Quito Bay är i hygglig form och har fått ett bra läge. Han är snabb från start, och bör kunna hitta en bra position här. Fungerar äst bakifrån och har en sylvass avslutning. Jag tror han avgör detta med sin speed sista 300, och väljer att spika honom.


DD-2:

7 Naughty But Nice är i bra form och var riktigt fin senast vid segern. Hon är startsnabb och jag tror hon spetsar här. Är dock inte beroende av ledningen då hon har en vass speed. Jag tror hon har toppchans att vinna detta lopp och jag spikar även här.


DD-systemet ser därmed ut så här:


1) 5 Quito Bay

2) 7 Naughty But Nice


1 rad x valfri insats


Lycka till!

Ovido - Quiz & Flashcards