Alla inlägg den 4 december 2011

Av Niclas Carlson - 4 december 2011 00:32

Söndagens V65- och DD-omgång avgörs på Solvalla. En ganska så hygglig omgång men jag tror inte det blir några större pengar till dem som hittar sexan...DD-loppen löser jag så här:


DD-1:

Här kör jag en favorit i repris. 4 Axelite hade jag som spik senast och han vann tämligen lätt till slut. Men inte på det sättet jag trodde då han gick bakifrån. Har samma förutsättningar igen och det spelar alltså ingen roll om han går i spets eller bakifrån. Bör ha toppchans igen och jag spikar utan att tveka.


DD-2:

Ett kul långlopp där tipsettan går till 15 Kick Party. Han har fina förutsättningar här och är i fortsatt bra form. Har ett tungt slutvarv och en vass finish, och klafar det för honom har han bra chans att vinna. 7 Felix Vingboons var blek senast och kan mycket bättre. Är han som han ska är han med i segsrstriden. 8 Outlaw Merci ser ut som en kratta ibland, men har bra kapacitet. Får han det att stämma så är han en segerkandidat. 1 Kobold hänger med i de flesta gäng och gillar distansen. Blixtrar till emellanåt och har han vaknat på rätt sida kan han leda hela vägen.


DD-systemet ser ut så här:


1) 4 Axelite

2) 15,7,8,1


4 rader x valfri insats


Lycka till!

Ovido - Quiz & Flashcards