Alla inlägg den 27 december 2011

Av Niclas Carlson - 27 december 2011 23:53

Årets sista onsdag, och då är det såklart Solvalla och V86 som står på menyn. Det är jackpot, vilket gör att det är spelvänligt, och omgången håller hygglig klass. Det ser ut att finnas en risk för en ny favoritomgång, och jag tror inte att utdelningen för åtta rätt kommer att överstiga 10000:-. Tyvärr har jag haft annat för mig under kvällen, så det blir enbart ett V86-system denna gång. Jag beklagar, och lovar fullt ös till V75 på lördag istället.


Jag har valt tre spikar denna onsdag, och här är vad jag tycker om dem:


V86-1: 8 Steel Pepper gjorde comeback senast och avslutade vasst bakom vinnande Nahar. Bör ha gått framåt rejält med det loppet i sig och bör ha toppchans här trots spåret. Bästa hästen i loppet!


V86-3: 4 Feast Your Eyes var hygglig senast, men det var över fel distans. Rätt distans här, och har ett kanonläge då han är snabb från start. Leder hela vägen.


V86-5: 3 Lillen Sisu är i bra form, och har ett bra läge. Möter mycket lättare motstånd än vad han är van vid och bör ha toppchans att vinna det här. Leder runt om?


V86-systemet ser ut så här:


1) 8 Steel Pepper (5-4)

2) 2,9,10,12 (3-6)

3) 4 Feast Your Eyes (7-8)

4) 1,4,5,6,8,10 (3-2)

5) 3 Lillen Sisu (7-12)

6) 4,11,15 (6-12)

7) 2,3,7,8 (5-10)

8) 1,6,11,14 (10-9)


1152 rader = 288 kronor


Lycka till!

V86
Av Niclas Carlson - 27 december 2011 00:40

Tisdagens V65- och DD-omgång avgörs på Jägersro. Omgången håller bra klass, och det är fina lopp att se fram emot. Nånstans lär det smälla, och jag tror det kan bli hyggliga pengar för sex rätt. DD-loppen löser jag så här:


DD-1:

Här drar jag till med en lurig DD-spik. 8 Zagros Boko har hoppat bort sig i de senaste starterna och är inte att lita på. Har dock hög kapacitet när han fungerar, och Ludde har säkert nåt ess i bakfickan för att få hästen att skärpa till sig. Härifrån kan han öppna försiktigt, sen blir det väl full fart framåt. Kan krossa alla den tunga vägen, och felfri tror jag han visar sig vara bäst!


DD-2:

Ett bra stayerlopp, och tipsettan går till 9 Galax Trot som är på väg uppåt i form. Han var hygglig senast och gillar dagens långa distans. Har en vass avslutning och lär finnas med i segerstriden. 7 Nanok Djuhm är i bra form och vann lätt senast. Bör ha bra segerchans även här och är ett givet streck. 13 Armando Kievitshof gjorde debut för Ludde senast och såg pigg och fin ut. Bör ha gått framåt en del med det loppet i sig och är en rysare att se upp med ikväll!


DD-systemet ser därmed ut så här:


1) 8 Zagros Boko

2) 9,7,13


3 rader x valfri insats


Lycka till!

Ovido - Quiz & Flashcards