Alla inlägg den 23 december 2011

Av Niclas Carlson - 23 december 2011 22:58

Rätt rad:


9 Campbell Ås (8,53) (10%)

9 Breedlove (8,33) (8%)

10 I Won't Dance (3,42) (29%)

10 Troll Elden (6,15) (30%)

12 Pixel Chic (13,70) (16%)

8 Fantastic Ås (44,00) (2%)

8 Chip Dealer (6,01) (29%)


7 rätt: 13 836 575:-

6 rätt:       51 995:-

5 rätt:         2 088:-


Jag sade i mina tips att jag trodde på en svår omgång med hög utdelning, vilket ju blev alldeles rätt. Två vinnare lyckades sätta sjuan, en av dessa hade dessutom spelat V7, vilket innebär att han kan hämta ut ca 35 miljoner...Inte illa, och det är bara att lyfta på hatten för dessa två duktiga spelare. För egen del blev det fyra rätt, sedan två av spikarna svikit rejält, och 44-oddsaren Fantastic Ås hade jag räknat bort helt pga läget. Bara att ta nya tag till annandag jul, då det är V75 igen. Synd bara att det inte blev en jackpotomgång till...


Kort om kvällens spikar:


Breedlove (V75-2) fick en kanonstart, och hamnade i andra ytter från start. Efter 500 meter blev det dock dödens, men det var inget som bekom denna starka herre idag. Med 300 kvar hade ha knäckt ledande storfavoriten Baron Sundance, och bara dundrade undan till en mycket lätt seger. Imponerade stort och som jag skrev i tipsen, får han vara hel och frisk har han mycket att hämta framöver.


You Bet Hornline (V75-3) öppnade inte alls så bra som jag hade hoppats på. Hamnade i tredje ytter, men tog sig fram till dödens med varvet kvar. Såg märkt ut av det hårda tempot med 500 kvar, men visade krigarhjärta och kämpade sig kvar i loppet. Var med i segerstriden fram till 75 kvar då han blev nerspeedad av vinnaren. Höll starkt till andraplatsen och får godkänt ändå.


Rigel Odin (V75-4) fick en pangstart och efter 500 meter satt han i spets. Fick sen bestämma som ha ville, men såg seg och sliten ut redan 400 kvar. Stannade helt sista 100 och var urusel.


Imorgon är det julafton och därmed travfritt! Hur ska vi överleva detta? Jag är tillbaka med tips till juldagens DD-omgång, och sen blir det V75 på annandagen.


God jul!!

V75
Ovido - Quiz & Flashcards