Alla inlägg den 12 december 2011

Av Niclas Carlson - 12 december 2011 23:31

Luciadagens V65- och DD-omgång skulle avgjorts på Sundbyholmstravet utanför Eskilstuna. Tyvärr blir det inte så då banan är i för dåligt skick, därför tar Solvalla över tävlingarna ikväll. Tyvärr håller det ingen högre klass sportsligt, men spelmässigt ser det intressant ut. DD-loppen löser jag så här:


DD-1:

Ett öppet sprinterlopp där tipsettan går till 5 Zeus Boko som var riktigt fin vid segern senast. Verkar ha hittat stilen igen hos Lennartsson, och här lär han få en bra position direkt. Bör vara med i striden, men är ingen spik då det finns många intressanta motbud. 12 Up Up And Away har utvecklats rejält den senaste tiden och imponerat stort i sina två senaste starter. Har pausat en tid nu och har ett uselt spår, men på den kapaciteten han har visat vågar jag inte plocka bort honom. 4 A Place For Us var bra senast som tvåa. Har perfekta förutsättningar här, och jag är lite inne på att hon kan leda hela vägen. Är dock lite vek till slut. 10 Nathalie On Rie kan allt vissa dagar. Formen är helt ok och med lite flyt på vägen kan hon dyka upp på målfotot. Jag plockar även med 2 Claude Du Nord som är i bra form. Rätt distans nu, och bör vara med i striden igen.


DD-2:

Ett härligt stayerlopp där jag väljer att spika 13 Lukas E. Han var som pånyttfödd senast och gjorde ett riktigt bra lopp. Han är stark som en björn, och jag tror han har toppchans att runda hela gänget här med en offensiv styrning. Kör hårt, Torbjörn!


DD-systemet ser därmed ut så här:


1) 5,12,4,10,2

2) 13 Lukas E


5 rader x valfri insats


Lycka till!

Ovido - Quiz & Flashcards