Direktlänk till inlägg 10 december 2011

Resultat V75 Örebro 10/12

Av Niclas Carlson - 10 december 2011 19:05

Rätt rad:


3 Merger Blue Chip (3,50) (41%)

3 Nimbus Hackstable (7,43) (21%)

6 Quarcio Du Chene (3,81) (31%)

10 Nocturnal (8,49) (15%)

7 Dreams Take Time (3,38) (20%)

4 Wee Catch Diamond (3,69) (37%)

4 Kaffir Face (3,54) (39%)


7 rätt: 50 074:-

6 rätt:     496:-

5 rätt:      60:-


Ösregn och riktigt busväder på Örebrotravet idag, men banan var trots det riktigt bra ändå. Vi fick se en omgång fri från jätteskrällar, ändå blev det 50000:- för sju rätt, vilket var bra betalt tycker jag. För egen del blev det en femma som inbringade hela 60:- tillbaka...Ett fall framåt visserligen, och det ger trots allt hopp om framtiden...


Kort om dagens spikar:


Royale De Crepon (V75-1) hamnade i fjärde ytter. Gick iväg som etta i tredjespår med 900 kvar, men fick en rygg strax efter. Såg vansinnigt pigg ut, men vreds inte ut till attack förrän 200 kvar. Hade då pullat bort det mesta av sina krafter och avslutningen var inte alls särskilt bra. Kraftigt bortkörd av Björn Goop, då jag tror att hon vunnit om hon hade gått iväg redan 700 kvar.


Quarcio Du Chene (V75-3) tog sig till ledningen in i första kurvan. Fick sen bestämma som han ville, och hade inga som helst problem med att gå undan till en lätt seger. Visserligen underlättades det av att Maharajah galopperade från start och kanske inte var som bäst idag, men Quarcio Du Chene var återigen riktigt fin och hade mycket krafter kvar. Frågan är om ha har varit bättre?


Global Offshore (V75-5) stressade upp sig rejält bakom bilen och galopperade bort dig direkt när bilen släppte fältet och blev diskad direkt. Banan kan ha ställt till det, likaså att han stressade upp sig pga materialfel på några ekipage vilket gjorde att hästarna var ute väldigt länge på banan.

V75
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards