Direktlänk till inlägg 10 augusti 2010

Sammanfattning V65 Gävle 10/8

Av Niclas Carlson - 10 augusti 2010 20:37

Det kördes E3-försök ikväll, och frågan är om man ska ha med såna lopp på streckspelen...


I V65-1 fick vi sen ny makalös uppvisning av 9 Raja Mirchi. Gick till attack efter 500 meter, och blev vänligt släppt till ledning med varvet kvar. Dundrade sen undan till en mycket lätt seger. Stort plus också till 3 Embassy Caviar som reparerade en startgalopp på ett mycket bra sätt.


I V65-2 kunde 10 Tamla Celeber vinna efter en resa i tredje ytter. Gick till attack 600 före mål, och gjorde sen inte mer än vad som behövdes.


I V65-3 galopperade 6 Global Miracle i första kurvan. 5 Kaffir Face tog ledningen och såg ut att gå mot seger, men galopperade i sista kurvan. 9 Västerbo Face It satt i tredje ytter, gick till attack 300 kvar, och var starkast över upploppet. 8 Update hyfsad efter en resa mestadels i dödens.


I V65-4 galopperade spiken 4 Popcorn Lavec direkt i starten. Kom ikapp fältet och satt sist utvändigt, men galopperade på nytt 850 kvar. Det såg faktiskt ut som att Svanstedt körde upp i vagnen framför med flit...2 Nice Kronos galopperade hon också, men kördes offensivt fram till dödens utanpå ledande 5 Andoverandout. När de svängde in på upploppet så var det Andoverandout som höll starkast och tog en säker seger.


V65-5 var ett konstigt lopp. 1 So Here I Am tog ledningen i en snabb öppning. Fick sen bestämma i hårt tempo, men gick undan hur lätt som helst över upploppet till en säker seger. Vad som var konstigt i loppet var att Björn Goop som körde 8 Domino Sund, fick en perfekt löpning i tredje ytter. Men han visade att han inte var intresserad av att vinna, då han bara måttade in hästen till ett andrapris. Skandal, herr Goop!


I V65-6 fick vi sen en imponerande vinnare i form av 10 Classic Man som inledde i tredje ytter. Gick till attack 700 kvar och svepte till ledningen. Drog sen undan med 20 meter och var överlägsen. Stumnade lite mot mål, men såg okörd ut på 12,4...8 Deuxieme Picsous kunde inte hänga med i rygg på Classic Man, men gav sig inte och blev tvåa till slut efter en fin avslutning.


Spelmässigt blev det endast fyra rätt. Det blev återigen lite tokigt med fel spik, och sen ett gäng som inte ville vinna. Jag tar nya tag och nu får vi se vad vi kan hitta på till imorgon....


V65
 
 
Ingen bild

Chrille

10 augusti 2010 21:08

Tidsbrist idag gjorde att jag nöjde mig med att kolla lite god sport och fina race, men jag var ju redan tidigare inne på att spelbarheten i dessa uttagningslopp är ngt tveksam, prioriterat är naturligtvis att gå vidare till final, visst vill de vinna, men inte riskera galoppera bort en finalplats... blir lite tveksamt med spelsäkerheten. Då 3 och 4 främsta går vidare, kanske man borde lira platsraketer?

Vi kommer igen, dubbeljack på V64an kan ju vara intressant, speciellt då vi har en ngt tveksam V75a till helgen, norr + OS... njaa... men visst ska man vara med!

 
Niclas

Niclas

10 augusti 2010 21:27

Ja, sporten var ju fin ändå, och det är nog det man ska hålla sig till egentligen när det är såna här lopp. Platsspel är nog rätt taktik i det läget:)
Klart vi kommer igen. Det är ju som du säger V64 imorgon, och det ser öppet ut. Det blir ingen favoritparad som förra onsdagen i alla fall...

http://travspel.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards