Direktlänk till inlägg 16 augusti 2010

Sammanfattning V65 Halmstad 16/8

Av Niclas Carlson - 16 augusti 2010 20:37

Det regnade rätt så bra över Halmstad ikväll men banan klarade sig fint ändå.


I V65-1 tog 1 Pion Launcher ledningen. Fick hållas där framme i 2500 meter, sen kom 8 Yolly Tolli T dundrandes från tredje ytter. Yolly Tolli T pressade sig till ledning i den sista kurvan, och gick sen undan med vad som behövdes.


I V65-2 fick 7 MT In Flames gå i dödens första varvet. När ledaren sen galopperade 600 kvar, tog han över ledningen och höll strålande hela vägen in i mål. Min spik 10 D Side satt sist utvändigt, försökte sig på en attack 600 före mål, tvekade rejält en bit och det var först 200 kvar som D Side tog fart på allvar. Närmade sig vinnaren men var för sent ute.


I V65-3 galopperade 4 Uncle Joe's Jet direkt i starten. Ledningen togs av 3 Beijing Man, och sen radade resten av fältet upp sig på innerspår. Således inget direkt tempo i loppet. 1200 kvar gick 6 Joel Cortina ut i andraspår och försökte sätta press på ledaren. Tempot skruvades upp, och den som det passade bäst var densom satt i rygg på ledaren, 1 Leader Chip. Denne såg ut som en atombomb runt sista kurvan, och in på upploppet fick han luckan. Bomben briserade direkt och Leader Chip stegade undan till en säker seger.


I V65-4 kunde favoriten 2 Rite On Target köras till ledning efter 400 meter. Fick sen bestämma som han ville och såg ut att gå mot en lätt seger när han stumnade sista 100. Jätteskrällen 5 Party maker satt i rygg på ledaren och försökte hitta ett ledigt spår innanför....Han fick dock andrapriset men utan att få lucka. 11 Grand Southwind höll bra från dödens, medan 13 Power Victory avslutade bra efter en passiv styrning.


I V65-5 fanns det ingen dramatik alls. Favoriten 2 Vekas Pride försvarade innerspåret med lätthet och drog sen i hårt tempo. Öppnade varvet på 13, och såg ut som en världsstjärna. In på upploppet försvann han från de övriga och landade till slut på fina 12,9. Var precis lika bra som sist, och han har nog mer att hämta...


Den avslutande avdelningen var inte heller särskilt dramatisk. 4 Odessa Santana tog ledningen efter 50 meter, och drog sen stenhårt i spets. Varvet öppnades på 11,3....Ryckte undan in på upploppet och var totalt ohotad. 12 Majestic Kronos höll jättebra efter en tung resa i dödens. Segertiden på Odessa Santana blev fina 11,8.


Spelmässigt blev det fem rätt, detta sedan D Side inte hann fram i V65-2.Tyvärr blev det ingen utdelning på fem rätt då favoriterna var för bra...

Jag är tillbaka imorgon med nya fräscha tips...

V65
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards