Direktlänk till inlägg 1 januari 2012

V65 Solvalla 1/1

Av Niclas Carlson - 1 januari 2012 00:23

Nyårsdagens V65-omgång avgörs traditionsenligt på Solvalla. Omgången ser klart greppbar ut, och eftersom jag haft gott om tid under nyårsaftonen, tänker jag förära er med en komplett V65-genomgång. Nu kör vi, 2012 ska bli f-n så mycket bättre än 2011....


V65-1:

Här hittar jag årets första spik, i form av 1 Robbie Williams. Han gjorde ett bra lopp senast och hade vunnit lätt om han inte tappat travet sista 10 meterna. Visade att han är tillbaka i form, och har ett kanonläge här. Missar inte ledningen, och leder runt om här. Spik! Vid gardering så är 6 Dicey Spicey värst emot, förutsatt att hon håller sig till trav. Var fin vid segern senast och är i hyfsad form. Men jag tror inte hon slår min spik idag.

Rank: 1, 6, 7, 9, 5, 2, 4, 11, 10, 3, 8


V65-2:

Jag går ut hårt idag och hittar ytterligare en spik i V65-2. 5 Elit Sund visade senast vilken bra häst han är och var kanonbra. Har ett bra läge bakom bilen, och lär sitta i spets ganska så tidigt här. Blir svårslagen sen och jag tycker han är en bra spik. Vid gardering tycker jag att 11 Ayar Boko är värst emot. Är i bra form och kan trots läget vara långt framme.

Rank: 5, 11, 1, 4, 9, 6, 12, 7, 10, 2, 3, 8


V65-3:

Ett ganska så öppet lopp där jag streckar halva fältet. 3 Binni Dreamcatcher får tipsettan, och det kan tyckas ganska så konstigt. Han har två lopp i kroppen efter vila, tyvärr har han galopperat bort sig i bägge. Är inte så tokig i grunden och har ett bra läge här. Slåss om segern, och ska inte nonchaleras. 11 Rock Me har hög kapacitet, men tar sig gärna en galopp lite då och då. Var riktigt bra näst senast och sköter han sig är han med i striden. 10 Mellby Ultimatum vann på bra sätt senast och är i bra form. Går bra bakifrån och är ett hett segerbud även denna gång. 9 Havbergs Fifi har gjort det bra i Lennartssons regi, och har hög kapacitet. Går bäst bakifrån, och har klar segerchans. 12 Powerful Credit är egentligen bäst över sprinterdistans, men får Örjan i vagnen idag. Formen är hygglig och hon har en vass avslutning. Jätterysare att se upp med! 8 Golden Boy Vint har ingen rolig rad, men är bättre än så. Får dessutom en vettig kusk idag, och med minsta klaff är han med och slåss om segern!

Rank: 3, 11, 10, 9, 12, 8, 2, 7, 4, 5, 1, 6


V65-4:

Ytterligare ett öppet lopp, där jag ger tipsettan till 6 Astonishing Ride. Raden är rent av bedrövlig, men han är bättre än så. Har lätt för att hoppa bort sig, men går han felfritt har han kapacitet för seger och är ett tidigt streck. 12 Guelph Ås är en riktig skjutare som äntligen har hittat formen igen. Har dock bakspår på tillägg, vilket kan stöka till det. har dock en vass avslutning och ska inte räknas bort. 7 Santana Volo är inte så tokig egentligen, och kan skrälla med en hel del tur på vägen. 5 Classico Palema har hygglig fart och kan en hel del. Har ett passande smygläge och är en skräll att se upp med. 4 Super Fly Rung har bra form och ett yggligt läge. Kan få en bra resa här och är inte helt borta. 1 MT Famous One är riktigt bra i grunden, men har inte startat på ett tag. Har ett kanonläge och leder länge. Kanske hela vägen...

Rank: 6, 12, 7, 5, 4, 1, 3, 8, 11, 10, 14, 13, 2, 9


V65-5:

Här hittar jag dagens klaraste vinnare i 6 Lönshults Stig. Det här är en riktigt bra häst som fullständigt struntar i vilken position han har i loppen. Trivs bäst i dödens, och en offensiv styrning är att vänta. Var kanonfin senast, och här lär han krossa allt hur lätt som helst. Dagens bästa spik! Vill man ha fler streck så är 3 Eeyore Bear värst emot. Han var fin vid segern senast och jag tror han gynnas av dagens distans. Men han slår inte Lönshults Stig...

Rank: 6, 3, 4, 9, 10, 12, 5, 2, 11, 7, 1, 8


V65-6:

V65-avslutningen är inte helt lättlöst så jag streckar sex stycken här. Tipsettan går till 5 Liza Radley som är i bra slag för dagen. Gjorde ett bra lopp senast, och hon är stark och rejäl. Klarar tuffa upplägg och kan mycket väl vinna detta från dödens. Kan dock ta till galopp lite när som helst så jag garderar. 1 Photo Princess gjorde en bra insats senast som hårt anmäld, och visade fortsatt form. Är lite halvtrög ut, men får hon lucka är hon med i striden. 10 Paris Lavec är en flyfotad dam som går bäst i spets. Kommer såklart inte dit nu, men går bra bakifrån också. Formen är på topp, och hon ska räknad tidigt här. 9 Jobina Twister vann på bra sätt senast och är i bra form. Kan få en fin resa här och är med i striden igen. 11 On Her Toes är i bra form och har alltid en vass avslutning att tillgå. Jobbigt läge här, men är hon med när det är 300 meter kvar kan hon vinna. 12 Ashado Boko är bättre än raden, och är inte helt borta.

Rank: 5, 1, 10, 9, 11, 12, 3, 4, 2, 6, 8


V65-systemet ser därmed ut så här:


1) 1 Robbie Williams (6-7)

2) 5 Elit Sund (11-1)

3) 3,11,10,9,12,8 (2-7)

4) 6,12,7,5,4,1 (3-8)

5) 6 Lönshults Stig (3-4)

6) 5,1,10,9,11,12 (3-4)


216 rader


DD-systemet ser ut så här:


1) 6 Lönshults Stig

2) 5,1,10


3 rader x valfri insats


Lycka till!

V65
 
 
Ingen bild

Isaac

1 januari 2012 14:06

Tack och Lycka till!

Niclas Carlson

1 januari 2012 14:41

Tack detsamma!

 
generationX.se

generationX.se

1 januari 2012 15:29

Fridens! Hade inte tänkt lira idag, men kom upp sent och fick en ingivelse att lira ett system iaf, påtänkt 10-15 minuter innan spelstopp. Kul att vi tror på Binni båda två. Lycka till nu!

http://generationx.se

Niclas Carlson

1 januari 2012 16:45

Behöver inte vara fel:)
Lycka till!

 
Ingen bild

Sam

1 januari 2012 16:35

DD-1: 6
DD-2: 5-9

Niclas Carlson

1 januari 2012 16:45

Lycka till!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards