Alla inlägg den 30 januari 2012

Av Niclas Carlson - 30 januari 2012 23:40

Tisdagens V65- och DD-omgång avgörs på Gävletravet. Omgången är väl ganska så hyfsad, men det ser väldigt favoritbetonat ut. Jag blir väldigt förvånad om utdelningen för sex rätt orkar över 1000:-. DD-loppen löser jag så här:


DD-1:

2 Give To Get var ute i ett tufft gäng senast och gjorde det riktigt bra. Är i toppform nu, och trots att distansen inte är hans bästa, bör han ha toppchans att städa av det här gänget. Spik!


DD-2:

1 Liability är i kanonform och skötte sig bra senast. Lättare emot idag, och från ett perfekt läge tror jag han leder detta från start till mål. Ytterligare en spik!


DD-systemet ser därmed ut så här:


1) 2 Give To Get

2) 1 Liability


1 rad x valfri insats


Lycka till!

Av Niclas Carlson - 30 januari 2012 01:13

Färjetads travbana utanför Karlstad står som värd för måndagens V65- och DD-omgång. Det ser hyggligt favoritbetonat ut återigen, men nånstans ligger en skräll och lurpassar. Jag tror dock inte att det blir nån större utdelning för sexorna. DD-loppen löser jag så här:


DD-1:

8 Propeller gjorde comeback senast. Fick en snäll löpning i tredje inner, innan han fick e sen lucka och spurtade mycket vasst. Såg mycket fin ut, och lär ha gått framåt rejält med det loppet i sig. Spåret är inte roligt, men han är stark och tål att göra en del själv i loppen. Bra chans att vinna, men jag dubblar systemet med formtoppade 4 Lady's Photo. Hon var grym näst senast, och senast satt hon fast lite för länge för att kunna blanda sig i segerstriden. Hon är ruskigt snabb från start, och når hon ledningen kan hon mycket väl vinna detta.


DD-2:

7 Turbo Daylight gick ett tungt slutvarv senast, och var inte stort slagen. Visade fortsatt bra form, och möter nu ett mycket enklare sällskap. Distansen är inte hans bästa, men mot det här gänget ska han ha toppchans och jag spikar.


DD-systemet ser därmed ut så här:


1) 8,4

2) 7 Turbo Daylight


2 rader x valfri insats


Lycka till!

Ovido - Quiz & Flashcards