Alla inlägg den 15 januari 2012

Av Niclas Carlson - 15 januari 2012 23:56

Då var det måndag igen, och dagens V65- och DD-omgång avgörs på Halmstadtravet. V65-omgången ser öppen ut, och jag tror det kan bli rätt så bra betalt till slut. DD-loppen löser jag så här:


DD-1:

Ett ganska bra sprinterlopp där 1 Renevatio får tipsettan. Han vann på bra sätt senast, och såg fin ut. Har ett kanonläge här då han kan öppna riktigt bra, och håller han ledningen har han toppchans att vinna. Jag dubblar dock systemet med min ständige käpphäst 2 Bergshults Leffe. Han satt som vanligt fast senast och gick återigen i mål med krafter kvar. Tänk om han kan utnyttja alla sparade krafter nu? Formen är fortsatt bra, och nu är han ju i andraspår direkt. Kan få en fin resa igen och är med i striden om det löser sig.


DD-2:

Ett hyggligt långlopp för ston, och här väljer jag att spika 3 Paisley. Hon behövde loppet senast och avslutade klart bra. Bör ha gått framåt rejält med det loppet i sig, och bör få en bra resa här. Har en vass avslutning och jag tror hon städar av det här gänget över upploppet.


DD-systemet ser då ut så här:


1) 1,2

2) 3 Paisley


2 rader x valfri insats


Lycka till!

Av Niclas Carlson - 15 januari 2012 10:43

Söndagens V65- och DD-omgång avgörs som vanligt nu under vintern på Solvalla. Omgången ser favoritbetonad ut, och jag tror det finns en klar risk för bottenutdelning. DD-loppen löser jag så här:


DD-1:

2 Revenique höll ganska så bra från dödens förra söndagen. Visade alltså bra form, och har ett ännu bättre läge här. Hon är snabb ut och nu kan väl hon knappast missa ledningen? Växer flera klasser där och jag hoppas på spets och slut.


DD-2:

6 Vincent Du Ling behövde loppet senast och gjorde bra ifrån sig. Bör alltså vara förbättrad till denna gång och jag tror han mosar motståndet här. Spik här med!


DD-systemet ser altså ut så här:


1) 2 Revenique

2) 6 Vincent Du Ling


1 rad x valfri insats


Lycka till!

Ovido - Quiz & Flashcards