Alla inlägg den 18 januari 2012

Av Niclas Carlson - 18 januari 2012 22:07

Rätt rad:


6 Quantum Winner (14,95) (8%)

3 Picabo Express (8,70) (24%)

2 Madoff With Money (4,46) (31%)

4 Alexis Boko (3,28) (31%)

8 Panne De Moteur (2,77) (31%)

12 Obama Gel (3,14) (26%)

8 Spring Erom (5,29) (20%)

5 Dicey Spicey (2,62) (37%)


8 rätt: 139 526:-

7 rätt:       771:-

6 rätt:        68:-


Vilken usel jäkla kväll det här blev...Två ynka rätt, och fem vinnare som reserver...Jag känner igen det där... Riktigt surt, men bara att kriga vidare.


Kort om kvällens spikar:


Ayar Boko (V86-5) vräkte sig i galopp innan bilen släppte fältet och var borta direkt.


Gigant Sånna (V86-6) öppnade bra och tog hand om ledningen efter 150 meter. Fick sen bestämma efter behag, och försökte att rycka undan med 500 kvar. Blev upphunnen in på upploppet, men visade bra skalle och försökte kontra sig till seger. Blev till slut slagen med en kort nos, men gjorde en godkänd insats ändå.


Ego Sånna (V86-8) kom igenom fint från start och hamnade i andra ytter. Vreds ut till attack med 200 kvar, men var aldrig i närheten att kunna hota en riktigt bra Dicey Spicey.


Jag fick dessutom kritik idag för att det så sällan blir nån utdelning på mina system. Jag kan förstå det, men jag har alltid sagt att när de väl sitter så blir det jävligt bra betalt. Jag står fast vid det, och kommer aldrig att ge upp. Nån gång faller alla pusselbitarna på plats, och då... Med detta vill jag säga att jag har inga problem med att ta kritik, och är det nån som är mer missnöjd än mig själv, så är han/hon hjärtligt välkomna att försöka göra det här bättre. Detta gör jag på min fritid, utan att ta/få betalt för det. Alla som lägger ut tips på nätet på liknande sätt som jag är värda en stor applåd. Tänk på det....

V86
Av Niclas Carlson - 18 januari 2012 00:08

Solvalla står som vanligt värd för onsdagens V86-omgång, som dessutom är kryddad med jackpot. Förra veckan dominerades ju fullständigt av Björn Goop, men ikväll tror jag inte på samma dominans. Jag tycker omgången ser öppen och svår ut, och jag tror det blir hög utdelning ikväll. Med det sagt blir det väl favoritparad och en ny jackpot till nästa vecka... Två av mina tre spikar kommer från samma stall. Vilka det är får ni se nedan...Nu kör vi!


V86-1:

Ett bra lopp där jag tror tre hästar gör upp om segern. 4 Gordonia Dag fick aldrig chansen senast och satt fast med gott om krafter kvar. Är i fortsatt kanonform, och har ett bra läge här. Han är startsnabb och siktar mot ledningen. Når han dit har han bra chans att vinna loppet. Jag garderar dock med 5 Nelle Pelle som visade nyvunnen form senast. Flög fram över upploppet och med endast åtta hästar i loppet är han garanterad en fin resa igen. Kan fälla allt med sin sylvassa speed. 8 La Bellouet vann på bra sätt senast och visade att vinnargnistan finns kvar. Läget är inte roligt, men de här damen har hög kapacitet, och hon är inte helt borta.

Rank: 4, 5, 8, 1, 6, 3, 7, 2


V86-2:

Nu börjar problemen... Ett öppet stolopp där jag ger tipsettan till 4 Gateruds Polyezter som är i kanonform. Hon vann på bra sätt senast och har återigen ett fint läge. Kraftig kuskförstärkning dessutom, och hon är en av flera som gör upp om segern här. 9 Diwianne fick ett lite för tungt lopp senast men skötte sig bra ändå. Har två lopp i kroppen nu, och har en vass avslutning. Varning utfärdas! 12 Anna Sisu är en stenhård häst som vann på bra sätt senast. Körs förmodligen offensivt igen, och är med i striden återigen. 7 Leonas Smilla är inte så tokig, och vann säkert senast. Har formen på topp, och kan avsluta starkt. Inte helt borta om det klaffar på vägen. 11 Opportunity behövde loppet senast. Lär gå frmaåt en hel del med det loppet i sig, och ska inte nonchaleras.

Rank: 4, 9, 12, 7, 11, 1, 3, 2, 10, 6, 5, 8


V86-3:

Ett mycket lurigt treåringslopp, och egentligen skulle jag vilja strecka alla här. Men med fler streckkrävande lopp kvar, så får jag nöja mig med fem streck. Tipsettan går till 5 North Leader som varit bra i sina starter. Har haft svåra lägen då, men har här ett bra läge. Lär hitta en bra position direkt, och ska ses med bra chans att vinna loppet. 2 Madoff With Money har visat bra fartresurser, och vann säkert senast.Har ett bra läge här och är med i segerstriden. 10 Helacs Falo har inlett karriären lovande, och var bra som trea senast. Har pausat efter det, men på visad kapacitet är han med i striden här. 11 Veloce var klart godkänd senast. Hade vilat lite innan dess och bör vara lite förbättrad nu. Med i segerstriden med lite flyt på vägen. 7 Forever Miracle spurtade bra senast och håller formen. Tråkigt spår nu, men har en vass avslutning och ska inte räknas bort helt.

Rank: 5, 2, 10, 11, 7, 12, 3, 9, 4, 1, 6


V86-4:

Ytterligare ett öppet stolopp, där tipsettan går till 4 Alexis Boko. Hon var fin senast då hon ledde hela vägen och tog en lätt seger. Har ett fint läge igen, och kan fixa en repris här. Hon utmanas dock av 9 On Her Toes som har hittat en riktig formtopp. Hon vann på bra sätt senast och blir att räkna med även här. 1 Jansas Elize var riktigt positiv som tvåa på V75 senast, och såg fin ut. Hon är dock långsam från start, och riskerar att hamna långt ner invändigt. Hittar hon "bara" ut, så har hon form och speed för att segerstrida. 3 Citron har det varit lite snack om den sista tiden, och hon var bra senast som tvåa. Kan få ett fint lopp här, och ska inte räknas bort. 2 Torinos Mali var bra senast och visade form. Hon är snabb ut och växer en klass i spets. Kanske som bäst över kort distans, men är ett roligt drag i detta loppet. Inte helt borta.

Rank: 4, 9, 1, 3, 2, 10, 5, 7, 6, 11, 8, 12


V86-5:

Ett hyggligt sprinterlopp där jag hittar dagens första chansspik. 3 Ayar Boko är i bra form, och har gjort bra insatser på slutet från svåra lägen. Har ett kanonläge här, då han kan öppna bra, och jag tror han sitter i spets tämligen omgående. Bör ha toppchans därifrån och jag väljer som sagt att chansspika honom. Vill man gardera så är 4 Star Brodde i bra form. Gjorde ett bra lopp senast och trivs över kvällens distans. Jag tror dock inte att han rår på min spik. Jag nämner också loppets kanske bästa häst, 8 Panne De Moteur. Han fungerade inte senast och har fått en paus efter det. Har ett tråkigt läge här och kanske behöver loppet. Jag tror inte att han vinner ikväll....

Rank: 3, 4, 8, 6, 5, 2, 9, 11, 1, 12, 10, 7


V86-6:

Dags för kvällens andra spik, i form av 7 Gigant Sånna. Han hade lekstuga senast och drog bara ifrån till en lätt seger. Han är snabb ut, och har därmed ett perfekt läge här. Motståndet känns tämligen svalt, och jag tycker han är omgångens bästa spik. Leder hela vägen! Vid gardering är 6 Beverly Duo inte så tokig, trots att raden säger nåt annat. Har ett bra läge här och kan vara värst emot min spik.

Rank: 7, 6, 5, 12, 1, 4, 11, 14, 13, 2, 9, 10, 15


V86-7:

Bulwarks lopp för högsta eliten, och här hittar jag kvällens dunderdrag! 12 Scargel fick aldrig chansen senast bakom Steel Pepper, men såg riktigt taggad och fin ut. Lär gå framåt rejält med det loppet i sig, och trots det svåra läget tor jag han kan runda alla här. Särskilt när de svåraste konkurrenterna har vilat och kanske behöver lopp. Jag vågar dock inte spika honom, men jag blir inte det minsta förvånad om han vinner. 6 One Too Many hade lite för långt fram senast men gjorde en godkänd insats ändå. Vilat lite efteråt, och formen är svårbedömd. Har kapacitet för seger, och ska streckas tidigt. 1 Timetosaygoodbye utvecklades en del under fjolåret. Har pausat några veckor nu, men har ett bra läge och han kan ju öppna. Kan behöva loppet i sig, men har även han kapacitet för seger. 3 Hilda CD har ingen rolig rad, men formen är bättre än så. Har haft lite otur i loppen på slutet, och suttit fast med en del sparat. Körs säkert snällt igen, men med rätt resa kan hon skrälla.

Rank: 12, 6, 1, 3, 11, 8, 5, 7, 9, 10, 4, 2


V86-8:

Ett bra sprinterlopp avslutar omgången, och här kommer kvällens tokspik! 10 Ego Sånna såg kanonfin ut senast i Finland, då han satt fast med allt kvar över mål. Formen är således fin, men läget är inte så roligt. Jag tror dock att det blir bra tempo på det hela här, och då kan Ego Sånna komma in i loppet till slut. Har en vass avslutning och är en rolig chansspik! Vid gardering så är 5 Dicey Spicey given. Hon är i toppform, och har ett kanonläge här. Lär provas för spets och kommer hon dit finns det en risk att loppet är över. Jag hoppas dock att Ego Sånna speedar ner henne till slut...

Rank: 10, 5, 6, 8, 1, 4, 7, 12, 2, 11, 9, 3


V86-systemet ser därmed ut så här:


1) 4,5,8 (1-6)

2) 4,9,12,7,11 (1-3)

3) 5,2,10,11,7 (12-3)

4) 4,9,1,3,2 (10-5)

5) 3 Ayar Boko (4-8)

6) 7 Gigant Sånna (6-5)

7) 12,6,1,3 (11-8)

8) 10 Ego Sånna (5-6)


1500 rader = 375 kronor


Lycka till!

V86
Ovido - Quiz & Flashcards