Alla inlägg den 19 januari 2012

Av Niclas Carlson - 19 januari 2012 00:27

Torsdagens V65- och DD-omgång avgörs på Åby. Det ser inte helt lättlöst ut då det är en del öppna lopp som kräver sina streck. DD-loppen löser jag så här:


DD-1:

Ett jämnt och bra lopp över 2640 meter. Tipsettan går till kapable men snurrige 10 Pippin. Han har hoppat bort sig två gånger på raken och är lite svårbedömd. Men han har både fart och styrka för att slå det här gänget och går han felfritt nu är han med i striden. 11 Manchester gjorde debut i ny regi senast och skötte sig bra. Han är stark och gillar kvällens långa distans. Inte så tokig, och kan vara en skräll att se upp med. 9 Ohio Gilbak vann på bra sätt senast och är i bra form. Får en fin resa här och är med och slåss om segern. 5 Cover Guy hade pausat inför senaste starten och lär gå framåt med det loppet i sig. Hänger med i alla tempon och har en sylvass spurt. Farlig med rätt resa!


DD-2:

Ett rivigt sprinterlopp där jag tror det kommer gå undan rejält. Jag väljer att chansspika 7 Odysee Eastwind som återkommer efter en tids frånvaro. Det här är en stenhård märr, som var bra som fyra bakom Mellby Sambuca i höstas. Flemming har alltid bra tränat när det är dags för start, och han tar knappast hit hästen om han inte tror på chans. Odysee Eastwind har en ruskig spurt att tillgå, och jag tror det blir en klassisk 700-metersrökare här. Jag tror hon rundar alla...


DD-systemet ser därmed ut så här:


1) 10,11,9,5

2) 7 Odysee Eastwind


4 rader x valfri insats


Lycka till!

Ovido - Quiz & Flashcards