Direktlänk till inlägg 13 augusti 2011

Resultat V75 Skellefteå 13/8

Av Niclas Carlson - 13 augusti 2011 17:12

Rätt rad:


4 Aleksej (18,41) (4%)

6 Pihlajan Aaroni (10,01) (8%)

12 Muskelmann GT (10,92) (10%)

10 Odd Fellow (5,27) (17%)

5 Daro Later (20,05) (7%)

12 Youpie (8,25) (12%)

9 Nahar (2,71) (59%)


7 rätt: 8 584 193:-

6 rätt:      78 690:-

5 rätt:        3 229:-


De flesta var rörande överens om att Skellefteås V75-omgång såg väldigt lätt ut på förhand, så även jag. Men jisses, vad fel vi fick! Skrällarna avlöste varandra, till slut stod ett enda system kvar, som dessutom hade lirat V7...Fantastiskt bra jobbat, och ett stort grattis! För egen del blev det endast tre rätt. Två vinnare till fanns med på kupongen, men då i form som reserver, och då gills de ju inte...


Kort om dagens spikar:


Kadett CD (V75-1) togs lugnt från start och hittade tredje ytter. Kördes fram i dödens efter ett varv, och såg ut att kontrollera loppet därifrån. Tryckte till ledaren rejält med 600 kvar och tog över ledningen med 500 kvar. Gick undan med en längd i sin flegmatiska stil och såg ut att ha allt klart. Men med 50 meter kvar var det tomt i tanken och han fick ge sig mot stallkamraten som fick ett fint lopp i rygg. Kadett CD gjorde ett godkänt lopp, men kan så mycket mer...


Hallsta Lotus (V75-2) öppnade bra men fick nöja sig med dödens. Höll ett hårt tempo där framme, och tryckte upp tempot ytterligare med 500 kvar. Knäckte ledaren och såg uta tt gå mot segern, men fick ge sig med 15 meter kvar mot en smygkörd finne. Bra insats ändå av Hallsta Lotus.


Big Challenger (V75-5) kom iväg bra ifrån start och hittade fjärde ytter. Efter 800 meter blev det tredje ytter, och han såg riktigt fin ut. Gick till attack med 600 kvaroch tog sig successivt framåt, men när man svängde in på upploppet var krafterna slut. Kan betydligt bättre...

V75
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards