Direktlänk till inlägg 6 augusti 2011

V75 Rättvik 6/8

Av Niclas Carlson - 6 augusti 2011 09:10

Då var jag tillbaka efter en veckas underbar semester i Värmland. Jag har dock inte riktigt med tid till att skriva en fullständig analys av loppen idag, men ett systemförslag blir det i alla fall. Omgången ser lurig ut med lite fallgropar här och var. Det blir ett riktigt "TV-system" idag, där spikarna hittas i de tre sista loppen. Nu kör vi!


1) 3,5,6,8,9,12 (10-4)

2) 4,5,6,7 (1-8)

3) 1,2,4,5,9 (6-3)

4) 2,3,5,6,9 (10-4)

5) 10 Lix Mollyn (15-7)

6) 4 Zjanti River (10-1)

7) 12 Neo Smed (14-2)


600 rader = 300 kronor


Kort om spikarna:


Lix Mollyn (V75-5) gjorde ett kanonlopp senast på Axevalla och var riktigt nära segern efter en tuff resa. Får gå i ryggar denna gång och har en härlig speed att tillgå. Tar alla över upploppet?


Zjanti River (V75-6) var fin vid segern i försöket på Axevalla senast. Gick fort över upploppet i finalen och ser ut att ha hittat toppformen igen. Han har fått ett bra läge här och jag tror han blåser till spets och stannar där hela vägen. Kör hårt, Calle!


Neo Smed (V75-7) gick riktigt bra efter en tuff resa senast. Såg riktigt fin ut och ska ha mycket bra chans att vinna loppet.


Lycka till!

V75
 
 
Ingen bild

Sam

6 augusti 2011 13:54

Hoppas du sätter 7an. Känns så otroligt svårt idag. Att Avalon nu blivit nedsnackad tillfjärdehandare(!!) gör att jag nog spikar den hästen pga spelvärdet. Nedstruken nu också ett hack. Sedan tror jag att guldloppet står mellan 1-2 och det blir nog spik på en utav dessa.

Niclas Carlson

6 augusti 2011 17:18

Jag blev ruskigt förvånad när jag såg att Avalon Spider inte var favorit utan bara tredjehandare (till slut). Tyvärr såg jag det alldeles för sent...Tyvärr visade väl Örjan återigen att det inte går att lita på honom, när man snackat om spets hela veckan med fransmannen och sen hamnar i tredje inner...Men så är det ju med innerspår, sen var väl inte hästen kurant heller. Han stannade rejält sista 200. Antingen sjuk eller överreklamerad.
Hoppas du hade många rätt i alla fall...

 
Ingen bild

Frida

6 augusti 2011 17:19

Hej Niklas,
Hoppas du haft en skön semester. Skönt du är tillbaka. Snygg spik på 4an i avd 6.( Du hade lätt haft 6 rätt med 14 i sista:) Ryggade dig på 4an men fick bara 4 rätt idag:( Ny lördag, nytt försök. Snart sätter vi 7an Hälsningar Frida

Niclas Carlson

6 augusti 2011 19:10

Hej Frida!
Semestern var jättehärlig:)
Jodå, spiken satt snyggt, men de andra två var ju inte lika lysande. Vi får ta dem nästa lördag istället:)

 
Ingen bild

Sam

7 augusti 2011 01:37

Blev rätt för mig också och ca 600 tillbaka.
Spik på Reven och Caballion utöver spiken på Avalon. Tror att Reven hade vunnit om han inte brutit ner, men det får vi ju aldrig veta, Violas svarade heroiskt, men det såg ut som att Reven tappade mycket fart.
Tyvärr föll jag även i kallisloppet på 8 hästar.
Håller med dig om Avalon, trodde han skulle bli väldigt hårt streckad, och det var han faktiskt först också, men sen började experterna börja surra om Herr Ratsiputz, Huselius skrek sig hes om Staro Allentown och vips så blev Avalon endast streckad på 20%. Sen att han stod i 4 gånger pengarna klagade jag absolut inget på.

Niclas Carlson

7 augusti 2011 09:59

Kan jag förstå:)
Man hade nog varit tvungen att ha med alla i kallblodsloppet för att få med den.
Håller med dig om Reven, hade han inte brutit ner så jävligt tror jag också att han hade vunnit. Men vilken skalle Viola Silas har ändå...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards