Alla inlägg den 23 januari 2011

Av Niclas Carlson - 23 januari 2011 22:02

Rätt rad:


1 Feast Your Eyes (1,64) (83%)

1 Mini Busen ST (1,94) (71%)

5 Himountain (8,96) (16%)

4 Zenithta (2,56) (57%)

6 Incredible Accent (3,29) (35%)

4 Naughty Nanny (1,91) (77%)


6 rätt: 503:-

5 rätt:   22:-


Det blev favoritbetonat idag på Solvalla. Ganska så solklart att storfavoriterna vinner när man har garderat dem, det slår nästan aldrig fel...För egen del blev det fyra rätt, och jag tycker det finns en bra förklaring till det. Båda spikarna blev nämligen bortkörda av den ständigt hyllade Jorma Kontio....


Kort om dagens spikar:


Vincent Du Ling (V65-5) öppnade hyfsat men kom inte ner i nån vettig position. Hamnade i dödens efter 300 meter, men var då långt efter ledande Incredible Accent, som visslade undan i hårt tempo. Vincent Du Ling satt sedan kvar och bara väntade på att den bortflyende ledaren skulle ge sig, men det gjorde han aldrig och Jorma satt där med lång näsa. Jag tycker han blev bortkörd idag pga att de lät ledaren ligga så långt framför att det aldrig fanns en chans att hämta in honom. Mycket dålig styrning.


Nelle Pelle (V65-6) hamnade illa till från start och återfanns i sjätte ytter. Satt kvar där till 250 kvar då han äntligen gick till attack. Hästen flög fram över upploppet till andrapriset och var riktigt fin återigen. Blev dock bortkörd då Jorma väntade alldeles för länge.


Nä, det dröjer nog ett väldigt bra tag innan jag spikar Jorma Kontio igen. Nu är det slut på det!

V65
Av Niclas Carlson - 23 januari 2011 02:08

Söndagens V65-omgång avgörs på Solvalla. Som vanligt när Solvalla kör så håller tävlingarna bra klass. Tyvärr har min internetuppkoppling varit utslagen under hela kvällen, så därför har jag inte kunnat jobba med loppen som jag vill. Därför blir det tyvärr endast ett systemförslag:


1) 1,4,6,10,12 (3-9)

2) 1,3,6,11 (8-13)

3) 2,3,5,6,7,10 (11-12)

4) 4,12 (6-2)

5) 8 Vincent Du Ling (11-10)

6) 7 Nelle Pelle (4-3)


240 rader


Kort om spikarna:


Vincent Du Ling (V65-5) har övertygat vid ina senaste två framträdanden. Först via en vass avslutning och senast via ledning hela vägen. Verkar inte bry sig om vilka lopp han får, och här har han toppchans trots spåret. Jag tror Jorma placerar honom i tredje ytter, och sen dundrar på sista 700 till en säker seger.


Nelle Pelle (V65-6) har visat fin form på slutet. Har gått sylvassa avslutningar från dåliga lägen på för honom opassande distans. Rätt distans nu, och jag tror han får ett lopp i andra, tredje ytter. Attack med 500 kvar och sprintar ifrån över upploppet? Bra chans!

V65
Av Niclas Carlson - 23 januari 2011 01:21

Rätt rad:


4 Q Forty Five (4,03) (26%)

9 Truly Devoted (1,76) (71%)

6 Marshland (1,83) (64%)

3 Kalle Palema (2,31) (46%)

12 Rino Dox (3,09) (49%)

1 Staro Dow Jones (24,51) (6%)

3 I'm Alone Face (4,23) (29%)


7 rätt: 4 621:-

6 rätt:     44:-

5 rätt:       0:-


Det blev en väldigt favoritbetonad omgång idag, med en del mycket bra prestationer bakom favoritsegrarna. Truly Devoted var grym från dödesn, Rino Dox bara mosade allt. För min del blev det endast fyra rätt, då mina spikar inte levererade spm jag hade tänkt mig....


Kort om dagens spikar:


Bobtail (V75-3) hamnade i tredje inner. Letade lucka runt sista sväng men när det blev fritt fram på innerspår hade hon inget kvar att ge och var inte som bäst för dagen.


Felix Vingboons (V75-6) stressade upp sig av två omstarter. Hamnade i dödens men sprang mest och bröt och vinglade hela loppet. Höll ändå på bra sätt till tredjeplatsen.


Izara (V75-7) fick ett kanonlopp i andra ytter. Försökte gå till attack med 300 kvar, men var aldrig i närheten av att hota vinnaren. Gick vad hon kunde och fick stryk av en bättre häst.

V75
Ovido - Quiz & Flashcards