Direktlänk till inlägg 23 januari 2011

Resultat V65 Solvalla 23/1

Av Niclas Carlson - 23 januari 2011 22:02

Rätt rad:


1 Feast Your Eyes (1,64) (83%)

1 Mini Busen ST (1,94) (71%)

5 Himountain (8,96) (16%)

4 Zenithta (2,56) (57%)

6 Incredible Accent (3,29) (35%)

4 Naughty Nanny (1,91) (77%)


6 rätt: 503:-

5 rätt:   22:-


Det blev favoritbetonat idag på Solvalla. Ganska så solklart att storfavoriterna vinner när man har garderat dem, det slår nästan aldrig fel...För egen del blev det fyra rätt, och jag tycker det finns en bra förklaring till det. Båda spikarna blev nämligen bortkörda av den ständigt hyllade Jorma Kontio....


Kort om dagens spikar:


Vincent Du Ling (V65-5) öppnade hyfsat men kom inte ner i nån vettig position. Hamnade i dödens efter 300 meter, men var då långt efter ledande Incredible Accent, som visslade undan i hårt tempo. Vincent Du Ling satt sedan kvar och bara väntade på att den bortflyende ledaren skulle ge sig, men det gjorde han aldrig och Jorma satt där med lång näsa. Jag tycker han blev bortkörd idag pga att de lät ledaren ligga så långt framför att det aldrig fanns en chans att hämta in honom. Mycket dålig styrning.


Nelle Pelle (V65-6) hamnade illa till från start och återfanns i sjätte ytter. Satt kvar där till 250 kvar då han äntligen gick till attack. Hästen flög fram över upploppet till andrapriset och var riktigt fin återigen. Blev dock bortkörd då Jorma väntade alldeles för länge.


Nä, det dröjer nog ett väldigt bra tag innan jag spikar Jorma Kontio igen. Nu är det slut på det!

V65
 
 
Ingen bild

Sam

23 januari 2011 22:52

Efter två avdelningar och två spikar hade jag hopp om fina pengar. Men icke.
Tycker att Örjan satt o sov med Härleds Cider i avd 4.
Vad gäller avd 5 så vann rätt häst. Tycker inte att man bör skylla på Jorma. Fanns inget att göra. Den uppvisningen var enorm. Synd bara att min nummer 9 inte vann till 5% utan kom tvåa.
I sista avdelningen så tycker jag inte heller att man kan skylla på Jorma. Spår 7 säger allt. För svårt att få tredje ytter.

Niclas Carlson

24 januari 2011 00:29

Det kan jag förstå att du hade hoppet uppe efter två spikar.
Jo, visst var det en uppvisning av Incredible Accent, men jag tycker de körde väldigt konstigt i det loppet. Det gick trots allt i 20-tempo andra femhundringen, men de närmade sig inte ändå. Visst, Kontio hade svåra lägen, men om man inte kör för seger så ska man ha kritik också.

 
Ingen bild

Peter

24 januari 2011 16:30

Jag satte och tittade på loppet där Incredible Accent visslade undan i bra tempo. Väldigt fin häst. Svårt att förstå hur man kan missa den. Jag tycker att det stora problemet med dina analyser är att du inte går lite längre tillbaka för att se hästarnas tidigare prestationer utan det verkar alltid bli det senaste loppet vilket gör att du missar skrällarna.

Hälsningar Peter

Niclas Carlson

24 januari 2011 23:13

Tjena Peter!
Visst är Incredible Accent en riktigt bra häst, det vet jag också. Nu tycker jag att att Vincent Du Ling är en bättre häst, även om han inte visade det igår. Men alla tror vi ju olika, det är ju en av tjusningarna med travet, eller hur?
Vad det gäller de senaste starterna, så kollar jag givetvis vissa hästar lite mer än andra, dvs att jag kollar tidigare starter också. Tyvärr har jag inte detta som jobb, då hade det varit väldigt mycket lättare att sitta och dra igenom lopparkivet 8-9 timmar om dagen. Tyvärr finns inte den tiden, och jag försöker göra så gott det bara går. Men visst får jag med skrällar ändå?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards