Direktlänk till inlägg 8 januari 2011

Resultat V75 Jägersro 8/1

Av Niclas Carlson - 8 januari 2011 19:07

Rätt rad:


6 Eliott Hall (2,40) (55%)

3 Rocky Silvio (3,08) (34%)

4 Sahara Dynamite (3,24) (45%)

11 Bikini Pointer (12,90) (7%)

4 The Editor (6,59) (34%)

7 Finish Flyer (7,45) (14%)

2 MT Evita (4,23) (29%)


7 rätt: 44 367:-

6 rätt:      459:-

5 rätt:        47:-


Det såg ut att bli en parodi på trav idag i lervällingen på Jägersro, men banpersonalen gjorde ett fantastiskt jobb och banan såg ut att hålla rätt så bra till slut i alla fall. För egen del blev det en blygsam femma värd hela 47:-....


Kort om dagens spikar:


Eliott Hall (V75-1) tog sig en mycket kort galopp strax efter start, ställde sig snabbt och kördes direkt framåt. Tog över ledningen efter 600 meter och drog sen i ganska så bra tempo. Ryckte iväg med 20 meter med 700 kvar och såg ut att gå mot en överlägsen seger. Kördes med stor försiktighet runt sista kurvan men satte sen full fart över upploppet igen och vann hur lätt som helst.


Soliders Memory (V75-4) kunde inte svar ut Honey Trap från start och när sedan hon släppte blev det tredje inner för Soliders Memory. Satt sen kvar när det fylldes på utanför. Letade lucka med 600 kvar men var stenslagen 500 kvar och var usel. Hade nog inte vunnit från spets heller.


Conrads Garland (V75-6) togs lugnt från start och hamnade i tredje ytter. Gick till attack med 700 kvar, och satte in slutstöten med 250 kvar. Ryckte åt sig ett par längder över upploppet, men stumnade den sista biten och blev nerspeedad av en vasst avslutande Finish Flyer. Conrads Garland var en besvikelse enligt mig....

V75
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards