Direktlänk till inlägg 8 januari 2011

V75 Jägersro 8/1

Av Niclas Carlson - 8 januari 2011 00:06

Veckans V75-omgång avgörs på Jägersro, och det ser som vanligt lite smålurigt ut. Det finns dock en liten risk att det kan bli jackpot nästa vecka....


I V75-1 hittar jag dagens första spik. 6 Eliott Hall kördes till ledningen efter 550 meter senast. Drog som vanligt i bra tempo och såg fin ut när han helt plötsligt såg en snösträng på banan och blev rädd för den och galopperade med 500 kvar. Ludde var rejält besviken efter loppet och meddelade att han kommer ändra i utrustningen till denna start. Tydligen ska han sätta dit en jordbländare som hindrar hästen att se neråt. Ludde testade detta i ett jobb i veckan, och det fungerade till belåtenhet. Jag tror han går felfritt idag och då krossar han allt. Jag tvekar inte, utan spikar direkt! Vid gardering så gjorde 3 Space Hoss ett bra lopp senast. Satt djupt nere i kön och var den som fick gå först i tredjespår under sista varvet. Han tog sig fram till dödens med 350 meter kvar, kopplade greppet direkt men fick ge sig mot 4 Beretta Avanti som liftat med i rygg. Space Hoss såg fin ut och är långt framme här. 1 Delvin Gold satt i tredje ytter senast. Lyckades dock bli fast där och när hästarna framför och utvändigt tröttnade samtidigt drogs han bakåt. Fick inte fritt förrän 150 kvar och avslutade helt ok. Har ett bra läge här och är med i platsstriden.

Rank: 6, 3, 1, 4, 10, 2, 11, 5, 8, 7, 9, 12


I V75-2 ger jag tipsettan till 6 Tolo Jubb som var klart förbättrad senast. Han fick en fin resa i andra ytter och gick till attack med 700 kvar. Hamnade utvändigt om ledaren runt sista kurvan men lyckades inte plocka ner denne. Gjorde dock ett bra lopp och har fått ett fint läge här då han kan öppna ganska så bra. Lita på att Erik Adielsson är mycket sugen på att vinna med sin egenägda häst! 3 Rocky Silvio fick ett perfekt lopp i andra ytter senast. Fick en häst utvändigt om sig med dryga varvet kvar och fick tråckla sig ut i fjärdespår med 550 meter kvar. Gick riktigt fort runt sista kurvan och seglade ifrån till en lätt seger över upploppet. Såg riktigt fin ut och är med i segerstriden igen. 12 Opal Hall var fin senast. Satt då i fjärde ytter och gick ut som etta i tredjespår med 1100 kvar. Tog sig successivt framåt och med 250 kvar satte han in dödsstöten för sina konkurrenter och bara dansade undan till en lätt seger. Såg kanonfin ut och trots läget så måste han räknas tidigt. 8 Kalle Palema tog hand om ledningen senast men släppte efter 1300 meter. Gick till snabb attack i andraspår med 600 kvar och återtog ledningen och försökte att rycka ifrån. Såg ut att gå mot en klar seger när han med 100 meter kvar stumnade till rejält. Blev upphunnen på linjen och var en besvikelse. Det kan ha varit distansförmågan som spökade. Här har han ett krångligt läge, men hittar han bara ut så har han kapacitet för seger. 11 Örjan Palema dök till ledning i dimman på Åby senast. Blev nerspeedad över upploppet av en smygkörd häst, men gjorde annars ett bra lopp. Tråkigt läge, men Ludde har säkert taktiken klar. 2 Lord Thai Taata var fin senast då han vann från ledningen på Solvalla. Drog i bra tempo och vann ganska så säkert. Kommer han till ledning är igen så är han inte borta.

Rank: 6, 3, 12, 8, 11, 2, 9, 4, 1, 5, 10


I V75-3 går tipsettan till 1 Neo Holmsminde. Senast hamnade han i tredje ytter från start men gick direkt fram i dödens efter 300 meter. Lyckades inte rå på Skulle Gully då men gjorde ett bra lopp ändå. Är ojämn från start och det finns en risk att han kan bli fast invändigt. Hittar han ”bara” ut så tror jag att han vinner. Jag garderar dock med 7 Bowling Inferno som var fin senast. Han fick visserligen bestämma i ledningen men han såg fin ut och är i bra form. Inte helt borta med lite flyt på vägen. 4 Sahara Dynamite gjorde comeback senast. Han flög till ledningen direkt, men Ludde valde att släppa ledningen efter 500 meter. Satt sen fast i rygg på vinnande 2 Finders Keepers och hade en del krafter kvar. Lär ha gått framåt av det loppet och Ludde har planer för Frankrike och Italien under våren. Bör vara med i segerstriden.

Rank: 1, 7, 4, 2, 5, 6, 3, 8


I V75-4 hittar jag dagens andra spik. 1 Soliders Memory gick i ledningen senast och fick bestämma. Men med 600 kvar blev hon överflyglad av vinnande Ester Zonett och kunde inte hänga med henne. Krigade dock hela vägen och höll till tredjeplatsen. Här har hon ett perfekt läge då hon är startsnabb och jag tror inte att hon kan missa ledningen. Därifrån bör det sen vara en toppchans och jag spikar utan att blinka, Vill man gardera så är 7 Chanel Håleryd i hyfsad form. Hon satt i tredje inner senast och avslutade bra över upploppet efter en sen lucka. Är van att möta tuffare motstånd och hon är med och krigar om andrapriset. 5 Enerva fick ett fint lopp i rygg på ledande/vinnande 8 Lizas Irja senast. Fick en perfekt lucka med 300 kvar och sög sig allt närmare över upploppet, men kunde inte ta sig förbi. Ser fin ut och kan kriga till sig en pallplats här.

Rank: 1, 7, 5, 3, 10, 2, 11, 9, 8, 6, 4, 12


I V75-5 får 4 The Editor agera tipsetta. Hon flög till ledning senast och fick bestämma i sitt egna tempo. Tackade för sällskapet runt sista kurvan och stack undan över upploppet till en klar seger. Såg riktigt fin ut. Hon bör klara spåret och skulle hon lyckas ta ledningen blir hon svårslagen. Jag väljer dock att gardera rikligt då det finns flera roliga motbud. 15 Spot Over är i bra form. Fick ett kalaslopp i andra ytter senast, och gick till attack med 500 kvar. Kopplade greppet över upploppet och sprintade undan till en säker seger. Räknas tidigt. 10 Härleds Cider var riktigt bra senast. Gick iväg i tredjespår med varvet kvar och kom fram i dödens med 500 kvar. Kopplade ett litet grepp över upploppet men blev nerspeedad av två smygkörda. Är i toppslag för dagen och är med i striden här. 14 Conrads Linsan var inte märkvärdig senast och knappast frisk. Har inte startat på ett tag men håller hög klass, och ska inte nonchaleras här. 8 Peace Photo har fått två lopp i kroppen efter en vilopaus. Senast satt hon i fjärde ytter och lyckades sätta sig fast. Fick inte helt fritt men avslutade bra mellan hästar. Intressant med Erik! 9 Misja var bra senast. Tryckte sig till ledning efter 300 meter och höll sen ett bra tempo. Blev hårt ansatt över upploppet men visade fin inställning och höll undan. Inte helt borta med lite flyt. 2 Overworked drog till ledning senast och var riktigt fin. Gick undan med vad som behövdes över upploppet och tog en säker seger. Är lite ojämn i sina prestationer men har hon en bra dag har hon kapacitet för att vara med och slåss om segern.

Rank: 4, 15, 10, 14, 8, 9, 2, 6, 12, 3, 11, 5, 1, 13, 7


I V75-6 väljer jag att spika 4 Conrads Garland. Han försökte ta ledningen senast men kom inte förbi Monster Drive, Backades sen ner i fjärde inner. Kom fram ett hack med 600 kvar men satt sen fast fram till 200 kvar då han kryssade sig fram mellan hästar. Avslutade bra och såg fortsatt fin ut. Han är inte i behov av ledning och oavsett position tror jag han är huvudet högre än sina motståndare här. Vid gardering så är 7 Finish Flyer i absolut toppform. Vann enkelt via open stretch näst senast och avslutade strålande senast igen. Tråkigt spår nu, men i den formen han har just nu så är han med och slåss om en plats bland de tre igen. 6 Mr Shimmer satt i femte inner senast. Gick ut i spåren över upploppet och avslutade mycket bra. Behöver ett lopp i ryggar och kan avsluta vasst då. Platsbud!

Rank: 4, 7, 6, 3, 9, 8, 5, 2, 11, 10, 1


I V75-7 går tipsettan till 8 Vendi som var helt otroligt bra senast. Hamnade i dödens då, och trots ett stenhårt tempo så tog hon över ledningen med 600 kvar och bara stack undan. Stumnade sista 50 meterna men imponerade stort ändå. Är hon i lika bra författning nu så är hon stenklar. 10 Vekas Pride är även han i bra form. Senast dundrade han framåt direkt och satt i ledningen efter 400 meter. Ryckte undan med 400 kvar och höll undan om än på lite stumma ben. Bör ha gått framåt med två lopp i kroppen efter en vilopaus och måste trots läget räknas mycket tidigt. 2 MT Evita satt i sjätte ytter senast, och gick ett fantastiskt upplopp. Avslutade mycket bra men hade för långt fram till vinnande Vendi. Har ett bra läge nu då hon är snabb ut och från ledning kan hon vara intressant. 3 Karma fick ett fint lopp i tredje ytter senast. Tog sig fram till dödens med 500 kvar och gick sen undan till en säker seger. Är i bra form och räknas med viss chans. 7 Nu Nu Hill hamnade i dödens efter 500 meter senast. Skulle precis trycka upp tempot när han galopperade med 350 kvar. Såg fin ut innan dess och kan mycket i sina ljusa stunder. 11 Victor Palema gjorde ett bra lopp senast i dimman. Satt en bit bak i kön, men tryckte sig till ledning med 300 kvar och vann ganska så enkelt. Tråkigt läge, men med lite flyt så är han med i striden.

Rank: 8, 10, 2, 3, 7, 11, 6, 12, 5, 4, 9, 1


Systemet ser ut så här:


1) 6 Eliott Hall (3-1)

2) 6,3,12,8,11,2 (9-4)

3) 1,7,4 (2-5)

4) 1 Soliders Memory (7-5)

5) 4,15,10,14,8,9,2 (6-12)

6) 4 Conrads Garland (7-6)

7) 8,10,2,3,7,11 (6-12)


756 rader = 378 kronor


Lycka till!

V75
 
 
Ingen bild

Mullson

8 januari 2011 08:58

Hej Niclas, har inte varit här på ett tag men bättre sent..
Instinkts raden innan jag ser på din eller något annat förvirrande ;)

1,3,5,6,8,11
3,8,12
1,6
1,11
4,5,6,11,12,14,15
4
2
Har inte analyserat "spelvärde eller reducering".
Ska tänka lite och kolla lite på din och komma med en kommentar och kanske en omstrukturering.
Men eftersom jag är Malmöbo, och att det gick så bra sist så ska du ni nog inte lyssna på mig =). Ja vet! inget efter prat men i bland kan inte låta bli.

Gott Nytt

Niclas Carlson

8 januari 2011 10:47

Tjenare Mullson!
Kul att du kommer tillbaka i alla fall:)
Med den formen jag har så kanske du inte ska ändra för mycket på din rad...
Önskar dig stort lycka till!

 
Ingen bild

Mullson

8 januari 2011 09:02

Hoola
Vad är det för betoning i liten risk?

Niclas Carlson

8 januari 2011 10:45

Jo, men det ser ut som att favoriterna är rätt så starka idag och att de kan ramla in allihop. Givetvis hoppas jag att så inte blir fallet, men som sagt, en liten risk finns det för det:)

 
Ingen bild

Mullson

8 januari 2011 10:23

1, 6 hoppas men krångel är krångel!
2, 12 3 8 6 läger till Tolo jubb på din klokhet en spik här hade varit skönt (6) mumms, men dom andra är nog för mycket i dag Kalle tror jag kan va en smart spik. Men det blir alla fyra jag tror dom är för bra för dina skrällar men om det ska va så tror jag på Taktor med Jackal Hmm.. fem pållar.
3, Vänder tvärt och spikar Sahara "fråga mig inte varför?" antagligen är det favoriten som ska gå ner igen. Men sist trodde jag Ludde skulle göra en trippel så varför inte nu! Jag kan berätta att det är vår vindar här och flera +.
4, Snor din spik men fan om Bekini pointer vinner
5, Kör som jag sa men läger till Yndigo Transs R. för är Ludde lördags go så vet man.. Men jag tror man kan spika Editor egentligen. Svårt det här Jägers brukar ju för det mesta överraska.
6, Hoppar spiken här, skåningarna vill ha sin dubbel fet. Tar med finish flyer och gills abbe ochså.
7, Sist men ofta inte mest eller minst. Vendi ska ju med. Såg det innan jag hade tryckt på enter och för min del också 3,5,7,10,12 cch såklart två och åtta:
6
12,3,8,6
4
1
3,4,6,11,12,14,15
4,7,8
2,3,5,7,8,10,12

.......pling

Skål!

Niclas Carlson

8 januari 2011 10:50

Vårvindar? Det låter ju underbart! Här regnar det bara idag...
Hoppas jag inte stökade till det för mycket för dig nu? Hoppas att du har streckat rätt och får in den idag! Lycka till!

 
Ingen bild

Å Glaas

8 januari 2011 11:45

Hej Niclas. Lycka till idag. Jag håller med dig i sista, jag tror på spets och slut för Vendi.
Mina drag i övrigt är Kalle Palema och Bowling Inferno.

Niclas Carlson

8 januari 2011 12:08

Tjenare!
Vi får väl hoppas på det:) Hon rensar ju en del i alla fall. Bra drag också.
Lycka till du med!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards