Direktlänk till inlägg 4 september 2010

Kort sammanfattning V75 Jägersro 4/9

Av Niclas Carlson - 4 september 2010 19:05

Jösses, vad det small och dundrade på Jägersro idag....


I V75-1 tog 10 Don't Wear PJ's en spurtseger från tredje ytter. Gick ruskigt fort den sista biten, och hann precis fram till en positiv 1 Mysterious och en tapper 5 Bart Sjöhammar.


I V75-2 hade 3 Abano Suit tur över upploppet, fick lucka från tredje inner och spurtade förbi 1 Centro som såg klar ut strax innan mål. Trea en duktig 6 Sven Olof.


I V75-3 drog 3 Global Investment i vansinnestempo (07,4/500, 09,8/1000), och tröttnade över upploppet. 4 Rakas var perfekt placerad i andra ytter, och avslutade riktgt bra och vann säkert på 11,1.


Hårt tempo även i V75-4. 5 Havbergs Gidde fick återigen gå i dödens, och gjorde ett kanonlopp, men fick se sig besegrad när 6 Conchita Exclusive tog sig förbi 15 meter före mål. Min spik, 12 Midnight La Marc, var totalt chanslös, och det var ingen bra spik.


I V75-5 galopperade 2 Sinova Ribb och 13 Alpha Degato i sista kurvan, och känslan är att nån av dem galopperade bort segern. Istället kom 6 Aguila Blues från ingenstans och vann relativt enkelt till slut.


I V75-6 fick 3 Raja Mirchi ledningen efter 400 meter. Men han låg på hela loppet, och över upploppet sinade krafterna. 12 Formula One avslutade rykande fort, och hann förbi Raja Mirchi i god tid innan linjen.


I V75-7 kunde 4 Premier League ta sig förbi en tapper 6 Yason Boko över upploppet. Min spik här, 10 SJ's Otto, är helt klart helt ur form och var bara dålig.


Spelmässigt blev det ynka tre rätt, och det är absolut inte godkänt. Dåliga spikar blev mitt fall idag. Jag är tillbaka imorgon med tips till Derbyt...

V75
 
 
Vinnarskalle

Vinnarskalle

5 september 2010 01:51

Det blev en tuff omgång, och vi föll alla pladask... Själv hade jag ett (1) ynka rätt! Vi spottar i nävarna och tar omtag! Lycka till på V65 imorgon!

http://vinnarskalle-jc.blogspot.com

Niclas Carlson

5 september 2010 09:46

Ja, det är bara till att ta nya tag. Full av revanschlust till nästa lördag!
Tack, och lycka till du med!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Presentation

Fråga mig

111 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards