Alla inlägg den 7 september 2010

Av Niclas Carlson - 7 september 2010 22:13

Fyra rätt blev det ikväll, ganska så svagt av mig att inte ha med Blue Rock i första, men trodde aldrig att han skulle kunna köra sig till ledning....

Nu tar jag sats mot V64 imorgon...

V65
Av Niclas Carlson - 7 september 2010 00:15

Eskilstuna står som värd för tisdagens V65-omgång, som ser rätt så trevlig och intressant ut. Jag har ändrat upplägg inför denna omgången, då jag insåg att det blir väldigt sent för mig annars. Så istället för att kolla lopparkivet, så har jag gått på ren och skär känsla, samt lite av det jag har i minnet också. Så det kan sluta precis hur som helst...


I V65-1 ger jag tipset till 2 Simb Frizz som avslutade vasst senast. Har bra form, men möter hårt motstånd och ska garderas. Men han har bra chans med rygglopp.... 5 Voodoo Hornline såg ut som en vinnare 150 meter kvar senast, men när han fick lucka från rygg ledaren hände absolut ingenting. Har bra kapacitet och det är lättare motstånd nu, men insatsen senast får mig att tveka. 1 City Hall hade väl hellre sett att loppet var 500 meter kortare, men skulle han lyckas få ledningen så kanske han kan bita ifrån sig ändå. Formen är ok, och han har ett bra läge. 6 Toulouse har svikit rejält i år, och är ruskigt ojämn. Skulle han löpa upp till sin kapacitet har han bra chans att vinna, men det är inte alltid han vill. 7 Don Ariel gör comeback här, och det troliga är att han behöver lopp i kroppen innan han kan blanda sig i loppen på allvar. Men kapaciteten är hög, och med en smygare så kanske han kan vara med dem ändå.

Rank: 2, 5, 1, 6, 7, 8, 10, 4, 3, 12, 11, 9


V65-2 är ett treåringslopp över lång distans, och man kan se det som ett genrep inför Kriteriekvalen senare i september. Tipsettan går till 8 Mon Petit Cheval som snöpligt galopperade bort segern på Solvalla senast. Han är stark och rejäl, och ska klara distansen utan problem. Jag tror det blir ett offensivt upplägg här, och han ska ses med bra vinstchans. 11 Optimus Frontline gick bra senast och såg fin ut. Visade att han klarar distansen och ska räknas tidigt. 2 Dakota Tooma vann på bra sätt senast och var riktigt fin. Har toppform och ska räknas igen. 1 Mr Picolit har inte startat sen Elitloppshelgen och är ett frågetecken. Han har visat hög kapacitet tidigare, och han får en plats på kupongen. 4 Kouros Broline är en fin typ, och han har bra form., Gjorde ett bra lopp sensast och ska ses med hyfsad chans.

Rank: 8, 11, 2, 1, 4, 9, 7, 6, 3, 12, 10, 5


V65-3 är ett fyraåringslopp, och kvällens höjdpunkt. 7 Red Hot Dynamite gör äntligen comeback och det ska bli kul att se han på banorna igen. Tyvärr så tror jag inte att han vinner ikväll, utan jag spikar istället 2 Russell Hill, som var lysande senast. Spetsade från sjundespår, och gled sen enkelt undan över upploppet före You Bet Hornline. Jag tror det är toppchans för Russell Hill här, och jag spikar utan att tveka. 7 Red Hot Dynamite är en ruskigt fin häst, men han har varit borta länge, och trots fina träningsrapporter tror jag att det blir ett snällt upplägg här, och således ingen riktigt stor vinstchans. 4 Castor Race har bra form och kanske kan ta en plats bakom dessa två..

Rank: 2, 7, 4, 5, 6, 1, 3


I V65-4 kommer kvällens andra spik i form av 1 Ciba. Hon gör debut för Svanstedt och det brukar betyda fina insatser direkt. Jag har inte sett hästen, men från detta läget tror jag att det blir spets runt om, och jag chansspikar alltså. Vill man gardera tar man med 7 Double Harley som är i kanonform, och snart vinner lopp. Han var helt ok senast, och kan vara med på målfotot här. 6 Callela Deposit har ett intressant läge, men kanske behöver lopp i sig.

Rank: 1, 7, 6, 2, 11, 9, 13, 5, 12, 8, 4, 10, 3, 14, 15


I V65-5 får 3 Estreet tipset. Han såg fin ut igen senast och det var lite av den gamle Estreet igen. Han är snabb ut och får han ledningen här kan loppet vara över. 10 Pop My Cork har toppform och gick bra senast från ett svårt läge. Har fått bakspår igen, men klart kuskplus ikväll, och är loppets rysare. 2 A Step Further gillar distansen och kan öppna bra. Ska räknas tidigt. 1 Simsala kanske inte är nån sprinter, och han riskerar att hamna långt ner på innerspår härifrån. Skulle han ta sig ut och lifta med i ryggar kan han dock avsluta riktigt fort, och är en luring. 6 Jasper Lane gjorde ett bra lopp senast, och såg fin ut. Kan vara ett roligt skrällbud då han har formen på topp.

Rank: 3, 10, 2, 1, 6, 5, 4, 9, 11, 8, 7


V65-6 är ett fint stolopp, och här ger jag tipset till 4 Flea Southwind som har ett kalasläge här. Lär braka till ledning och sen får de andra vara bra. Satt fast med rubbet kvar senast och såg fin ut. 6 Sharapova är dock en tuff motståndare, och får hon ett passande lopp kan hon avsluta ruskigt fort. Det finns några till att ta med, men jag får inte plats med dem, tyvärr....

Rank: 4, 6, 3, 7, 2, 10, 9, 11, 8, 5


Systemet ser ut så här:


1) 2,5,1,6,7 (8-10)

2) 8,11,2,1,4 (9-7)

3) 2 Russell Hill (7-4)

4) 1 Ciba (7-6)

5) 3,10,2,1,6 (5-4)

6) 4,6 (3-7)


250 rader

Lycka till!

V65
Ovido - Quiz & Flashcards