Alla inlägg den 9 september 2010

Av Niclas Carlson - 9 september 2010 22:15

Fredagens V65:a körs i Umeå, och vis av förra veckans missar, så står jag över. Jag laddar istället inför V75 på Mantorp på lördag...

V65
Av Niclas Carlson - 9 september 2010 22:05

Usch och fy...tre rätt ikväll, och det finns inget att skylla på. Det är för dåligt bara, så enkelt är det.

Jo, lite kan jag få gnälla ifrån mig i alla fall....Hur f-n körde peter Ingves med Peace Photo? Lämnar tredje ytter 1300 före mål, och sen tokkör för att lägga sig i dödens med en tvärspeedig häst? Jag fattar inte riktigt den taktiken...


Men som sagt, det är bara för dåligt....

V65
Av Niclas Carlson - 9 september 2010 00:13

Åby står som värd för torsdagens V65-omgång, och det ser svårt ut. Jag har haft svårt att få ihop systemet, men till slut hoppas jag att det blir rätt...


V65-1 är ett lopp över 2640 meter, och tipsettan får 13 Utah Hornline, som avslutade riktigt vasst senast. Satt långt bak i kön, och fick vida spår runt sista sväng, och hann inte ända fram. Såg dock fin ut, och kanske att han har hittat formen igen. Gillar distansen, och jag drar till med en chansspik! Vill man ha fler hästar så är 12 Super Mack Håleryd i hyfsad form, och även han avslutade bra senast. Blev lite klämd mellan hästar sista biten, men såg annars fin ut. Långt framme här. 9 Zjanti River startar inte så ofta, men är i hyfsad form. Gör debut över 2640, och det är svårt att sia om distansförmågan. Jag tror dock det blir lite för svårt att vinna ikväll.

Rank: 13, 12, 9, 8, 6, 5, 1, 7, 11, 3, 2, 10, 4


V65-2 är ett treåringslopp, och jättefavorit blir 4 Moonbeam Hanover. Hon får också tipsettan av mig, trots att jag tycker hon borde vunnit mycket enkelt senast. Gick då i ledning och fick bestämma efter behag, men åkte dit i sista steget. Tveksam form, säger jag, och det blir gardering. 3 Ideal Kemp gjorde det bra senast och han fick ge sig mot en bra häst. Kan få ett fint lopp här, och är inte alls borta. 6 Top Dreamcatcher har haft rejält med otur under sommaren. Har varit sjuk när det varit dags för E3, och inte kunnat göra sig själv rättvisa. Har hög kapacitet och har bara Niklas Robertsson fått ordning på honom, då blandar han sig i segerstriden här.

Rank: 4, 3, 6, 7, 8, 2, 1


I V65-3 får 4 Mozart Fiveone tipset. Han var fin senast då han avgjorde med en rapp spurt, och storskrällde då. Har ett bra läge här och ska räknas tidigt. 9 Miraculix gick i ledningen senast och drog i bra tempo. Ryckte undan i början av upploppet, men blev upphunnen av Jeans N Overhalls, som liftat med i andra ytter. Kan räcka till seger här. 1 Nagajka är i bra form, och från det fina läget hon har nu ska hon räknas tidigt. 3 Renevatio gjorde comeback senast och behövde loppet. Bör ha gått framåt av det och kan blanda sig i striden här.

Rank: 4, 9, 1, 3, 7, 5, 6, 12, 2, 8, 11, 10


I V65-4 får 9 Peace Photo agera tipsetta. Hon gick i ledningen senast och fick bestämma efter behag, men fick ge sig mot en bättre häst. Går bättre bakifrån och ska ha riktig toppchans att vinna här. Jag spikar! Vill man ha fler streck så är 3 Björkås Nisse i rätt så bra form, och kan vara en luring här. 4 Face Facts är en fin häst som närmar sig formen. Platschans...

Rank: 9, 3, 4, 6, 1, 8, 10, 2, 7, 5, 12, 11


I V65-5 får 3 Megastone Palema tipset. Han trivs över distansen, är snabb ut, och ska rimligtvis ha bra chans att ta hem det här. Men det är inte alltid han krigar till slut, och jag garderar här. 7 Any Joy avslutade vasst senast och tog en fin seger. Siktar förmodligen på ett rygglopp igen här, och har en vass speed som kan resultera igen. 8 Courage Pay är i absolut toppform, och har sett fin ut på slutet. Gjorde ett kanonlopp näst senast, och senast fick han lucka alldeles för sent. Har ett tråkigt läge, men kommer han till i loppet kan han ta dem till slut. 5 Livi Dancer har hög kapacitet och gjorde bra ifrån sig på V75 under våren. Formen är hyfsad och från ett fint läge ska han räknas tidigt. 9 Absolut Spender var riktigt bra när han vann Amatör-SM för en dryg månad sen. Trivs kanske bäst i ledning, men kan gå bakifrån också, och är en kul rysare.

Rank: 3, 7, 8, 5, 9, 6, 10, 1, 2, 12, 4, 11


I V65-6 ger jag tipset till 7 Rutger Raket som var mycket bra senast. Avgjorde knappt men säkert via en rykande spurt och såg fin ut. Kan få ett jobbigt lopp härifrån, men med den formen han visade senast så är han med i striden ändå. 6 Tom Raider tog en efterlängtad seger senast, men det var i ett rätt så beskedligt gäng. Har härdats i tuffa lopp, och kan ha nytta av det här. Räknas tidigt. 3 Västerbo Paradise har ju fantastisk kapacitet, men har inte fått till det i år. Vann senast men i ett lågklassigt gäng. Ska ändå med på kupongen.

Rank: 7, 6, 3, 2, 10, 4, 5, 8, 9, 1, 11


Systemet ser då ut så här:


1) 13 Utah Hornline (12-9)

2) 4,3,6 (7-8)

3) 4,9,1,3 (7-5)

4) 9 Peace Photo (3-4)

5) 3,7,8,5,9 (6-10)

6) 7,6,3 (2-10)


180 rader

Lycka till!

V65
Ovido - Quiz & Flashcards