Direktlänk till inlägg 2 september 2010

Sammanfattning V65 Örebro 2/9

Av Niclas Carlson - 2 september 2010 22:02

I V65-1 var 2 Victory Hill snabbast från start, men släppte direkt till 5 Device. Sen fick Håkan Eriksson styra och ställa som han ville, och när attackerna kom bakifrån hade Device inga som helst problem med att gå undan till en säker seger. 3 Airstrike gjorde ett ok lopp från dödens och blev tvåa, medan Victory Hill blev trea. Min tipsetta 7 Cash Winning Vita avslutade hyfsat från tredje ytter till en fjärdeplats.


I V65-2 kunde 5 New Chance ta ledningen, medan 4 Twins Vilda fick en perfekt resa i andra ytter. New Chance fick bestämma som hon ville, men när Twins Vilda kastades loss 500 kvar, då var det spela mot ett mål. Twins Vilda gick undan till en mycket enkel seger, medan New Chance höll till andrapriset. Min tipsetta och spik, 12 Jayporthasitall, fick en resa i fjärde ytter, gick med i tredjespår 600 kvar, men var helt utan tryck och räckte bara till en tredjeplats idag.


I V65-3 bombade 4 Save The Earth till ledningen. Fick även hon bestämma efter behag och såg fin ut hela vägen. Gick undan över upploppet till en enkel seger före 1 Maiden Ås som liftade med i rygg hela vägen. 10 Citron fick sitt rygglopp, men var ändå chanslös som trea.


I V65-4 tog 6 Season ledningen. Bestämde i måttlig fart där framme, och några attacker syntes inte till, förrän 5 Spike De Rabotiere gick iväg med varvet kvar från tredje ytter. Med i dennes rygg gick min spik, 10 Buddy Buddy Run, och serverades ett perfekt lopp. 600 före mål ökade Season tempot i ledningen, och Buddy Buddy Run gick till attack i fjärdespår. Med i hans rygg satt 15 Gunfighter som klistrad, och in på upploppet kom han med full fart. Season försvarade sig väl, men Gunfighter tog sig förbi kort före mål, och vann med en halv längds marginal. Buddy Buddy Run var tidigt slagen och blev femma. Behövde förmodligen loppet i kroppen ändå.


I V65-5 var 2 Edella snabbast från start. Fick direkt 5 Casher utvändigt om sig, men valde att behålla ledningen. 4 Grinnebys Aragon satt i tredje ytter, medan 9 Zílver Boko satt i fjärde ytter. Casher tryckte sig till ledning med 500 meter kvar, och fick då Grinnebys Aragon på utsidan. Zilver Boko kom då farandes i tredjespår, och dessa tre kom in på linje över upploppet. Casher visade sig vara den starkaste idag, då han kunde hålla undan med en hals, före Zilver Boko som avslutade mycket bra. 11 Staro Dynamite avslutade även han bra till tredjepriset, medan min tipsetta Grinnebys Aragon var lite svag och bara blev fyra.


I V65-6 kunde 4 Macho Gossip glida till ledning efter 300 meter, och fick sen bestämma i behagligt tempo. Ingen vågade göra nånting förrän 800 kvar när 7 Melton Kronos kom upp utvändigt om Macho Gossip. Men det hände inte så mycket mer, och över upploppet satt Håkan "Hockey" Eriksson bara och finåkte. Macho Gossip vann busenkelt före Melton Kronos, och en vasst avslutande 3 Kingpin La Marc som fick sen lucka från fjärde inner.


Spelmässigt blev det fyra rätt, där spikarna inte infriade förväntningarna. De var helt enkelt bara för dåliga idag, och det är inte mycket att göra åt.

Nu riktas blickarna mot fredagens V65-omgång, som körs i Umeå. Normalt sett hade jag sagt att jag är offside när det körs uppe i norr, men jag har tjuvkikat lite och jag har spännande idéer, så det blir en full genomgång ändå:)

V65
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards