Direktlänk till inlägg 17 september 2011

Resultat V75 Åby 17/9 Åby Stora Pris

Av Niclas Carlson - 17 september 2011 19:26

Rätt rad:


6 Rapide Lebel (1,82) (69%)

5 Mellby Sambuca (2,73) (61%)

6 Joke Face (1,54) (77%)

4 Jaguar Broline (10,72) (14%)

3 Rapide Lebel (1,51) (64%)

5 Kaffir Face (3,32) (45%)

14 Juggle Face (6,59) (29%)


7 rätt: 619:-

6 rätt:     0:-

5 rätt:     0:-


Det blev en ordentlig favoritparad på Åby idag, men vad gjorde det när vi fick njuta av en riktig världsartist i form av Rapide Lebel. Han var helt enastående och visade med eftertryck att han inte har nån överman just nu. För egen del blev det en femma sedan båda mina spikar svek rejält. I efterhand var det förstås otroligt korkat att gardera Rapide Lebel i båda heaten och även Joke Face, men det är sånt man vet efteråt...


Kort om dagens spikar:


Montgomery Hill (V75-2) backades ner som sista häst direkt. Parkerade sen i sjätte inner, och var aldrig intresserad av att vara med i loppet. En otroligt dålig styrning av den normalt så säkre Flemming Jensen.


Persos On Line (V75-4) vräkte sig i galopp med fem meter kvar till start. Var sen helt omöjlig att få stopp på.

V75
 
 
Vinnarskalle

Vinnarskalle

18 september 2011 00:06

Håller fullkomligt med! Rapide Lebel gav oss en uppvisning som nästan känns historiskt. Ibland är upplevelsen själva vinsten...
Fast nästa helg håvar vi kulorna istället! :-)

http://vinnarskalle.net

Niclas Carlson

18 september 2011 11:08

visst är det så:)
Vissa dagar får man helt enkelt köpa att man är helt borta, och bara njuta av världshästar.
Men som sagt, nästa vecka, då jäklar...

 
generationX.se

generationX.se

18 september 2011 02:42

Samma visa här. Dock rök jag i de två sista då jag helt utelämnade Ludde i dessa lopp. Hur som helst, Rapide gav en imponerande uppvisning och nu fick vi ju större pott nästa helg.

http://generationx.se

Niclas Carlson

18 september 2011 11:10

Ibland blir det ju så, tror man inte på hästen/kusken så tar man inte med dem. Då får man istället njuta av den fina sporten. Nästa lördag, då jäklar ska vi ta dem:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards