Direktlänk till inlägg 31 januari 2011

Spelresultat januari

Av Niclas Carlson - 31 januari 2011 22:47

Så var då även januari månad över, och dags för en ny redovisning av hur bloggen går. Man kan ju direkt säga att den inte går bra, och jag ska jobba stenhårt för att februari ska bli månaden då allting vänder!


Om vi tittar på spelet under januari så har det uppgått till 6647:-. De sk vinsterna stannade vid blygsamma 533:-, vilket då medför ett minus på 6114:-


Om man kollar på spikarna, så satt 20 av 57, vilket ger ett resultat på 35%. Det är ju här som grunden läggs till resultatet, och eftersom jag gärna drar till med lite chansspikar här och var, så blir det ju därefter. Jag har dessutom märkt själv att jag börjat fega ur och spika storfavoriter den senaste tiden, men de har ju missat de med, så vi får se vilken taktik jag kör med nu...


Tittar vi totalt, sen bloggens start i mitten av maj 2010, så är resultatet -26619:-. Spikarna har ett resultat på 177/463, som då blir 38,2%.


Jag vet att jag sagt det förut, men jag ska kriga stenhårt för att förbättra dessa siffror.


Ha det så gott, alla läsare! Snart ska vi råna ATG....

 
 
Ingen bild

Sam

31 januari 2011 23:25

Tycker fortfarande du bör ha en chatt-sida där man kan utbyta idéer. Vet att du föreslog MSN men det finns flera olika chatprogram som man kan lägga in på sin blogg. Prata med Crazy Horse och kolla vad han använder.
Har flera gånger häpnat över dina spikar och varit 100% säker att du kommer spricka. Om jag kan då kan säga vad jag tycker om min spik och kanske får dig att förstå att spiken kommer sitta instängd som 4e invändigt INNAN du lämnar in ditt system så kanske du får dig en tankeställare. Då är jag säker på att du kommer gå plus om du nu inte är så envis att du inte tar åt dig av idéerna :P

Niclas Carlson

31 januari 2011 23:45

Tjenare Sam!
Jag kommer inte att fixa nån chat, mest beroende på att jag inte är vid datorn så ofta. Det blir mest när jag ska fixa till mina system, och då har jag inte tid till nåt annat.
Vad är det som får dig att tro att du är så mycket bättre än mig på att hitta spikar? Jag vet med mig själv att jag drar till med chansspikar lite här och var, men jag tror på mina idéer, och det kommer jag aldrig att sluta med. Jag kommer fortsätta att köra med lite chansspikar då och då, sen om du har en bättre spik så är det väl bara att gratulera. När det gäller trav brukar jag vara envis och köra med mina idéer, det är inte alltid det är rätt, men det ger betalt när de sitter.
Du är hjärtligt välkommen att fortsätta kommentera mina rader, och även lägga upp dina, men jag kommer inte att ändra mig.

 
Ingen bild

Ludde

1 februari 2011 04:32

Jag tycker att du ska fortsätta med dina spikar. Man ska tro på sitt spel och vara konsekvent med sin modell, för det är den som ge vinst i längden. Nån dålig månad är bara nödvändigt ont i väntan på chansen! Fortsätt i samma melodi.

Niclas Carlson

1 februari 2011 09:56

Tack för stödet!
Jo, jag är medveten om att det går upp och ner,och går det dåligt ett längre tag så fr man konstiga idéer. Men jag ger mig ite, jag vet att det smäller snart och då blir det bra betalt. Så jag kör på, så får vi se vad jag kan hitta på...

 
Ingen bild

Ludde

1 februari 2011 10:54

Det är väl som flera frekventa storvinnare säger: "Det viktiga är inte att du vinner varje gång, utan att du får utdelning när du vinner". Det gäller väl att ha tålamod och att våga gå emot det statistiken och våga chansa på en lågstreckadhäst som kan ha att bra lopp i sig.

Spelar man långsökta högoddsare i ett halvår så är det klart att man blir trött på att aldrig pricka rätt, men om man då går över till att spela på säkra kort har man ju gjort all chansning förgäves egentligen, man tippar mot skräll ibland för att vinna 1 gång av 50 men vinna stort när man gör det.

Ni pratar om spikar. Det vanligaste är väl att man spikar den klaraste favoriten, men när en såkallad chansspik sitter så ger det dig möjlighet att plocka fler hästar i ett lopp många andra spikat, och det är ingen dum idé, för skräller det loppet så faller ju många andra system.

Kör på din spelidé och håll dig till den, så kommer du såsmåningom få skörda vad du sått!

Niclas Carlson

1 februari 2011 18:54

Tjenare Ludde!
Tack för alla fina ord, och du har het rätt vad det gäller storspelarna, de tar betalt tack vare att de följer upp hästarna och lirar flera gånger i sträck. Till slut får de betalt för det också.

Vad det gäller spikarna så spikar jag ju hellre en som är streckad på 20-40%, än en som är streckad på 85%. Ibland måste man ju ändå göra det, men det är ju när storfavoriten åker dit som man vill vara med och hugga:)

Jag kommer definitivt att fortsätta med min stil, ska jag spika 80-90%-are hela tiden kan man lika gärna köpa Guiden eller Ronden...

Jag är ju fortfarande helt övertygad att det smäller till och att det då blir bra betalt.

Än en gång, tack för de goa kommentarerna!

 
Ingen bild

Danne_Norrköping

1 februari 2011 11:53

Ja för egen del får det gärna smälla till snart för det var ett tag sen man vann några större summor. Börjar bli lite frustrerad så du är inte ensam Niclas =) Men men det kommer det kommer =)

Niclas Carlson

1 februari 2011 18:56

Nej, jag vet att jag inte är ensam, och det är ju tur det:)
Men skam den som ger sig. Travspelare måste nog vara det envisaste släkte som finns, vi ger aldrig upp!

Det kommer, Danne, frågan är bara när...

 
Ingen bild

Sam

1 februari 2011 14:24

Menar inte att jag är bättre på att hitta spikar. Menar att jag ibland tycker att du spikar hästar som rent ut sagt inte har en jättestor vinstchans. Kantbollar helt enkelt. Visst, de kan sitta och jag tycker det är jättebra och rätt att du spikar hästar som är lite streckade. Men om du spikar en häst som du tror kommer sitta i andra ytter medan min teori är att den kommer sitta i fjärde inner så kanske det vore smart att diskutera varför jag tror att den kommer sitta i den positionen. Om du anser att jag har rätt så kommer du nog inte strecka den hästen. Och allt i trav handlar nästan bara om spikarna. Spikarna måste sitta, i övriga lopp har man råd att ta med en som sitter fjärde inner, men det är för riskabelt med spikarna.

Niclas Carlson

1 februari 2011 18:59

Visst är det så att spikarna måste sitta. Men jag tycker att det är så jävla tråkigt att spika 80-90%-are, då kan jag lika gärna lägga ner här och hänvisa alla till Guiden eller Ronden. Jag har heller inte sagt att de är stenklara, däremot så kan jag säga att jag tycker den har väldigt bra chans.
Oftast sitter inte de spikarna jag har i fjärde inner, men ibland händer det ju. Den smällen får man ta, vill man vara med och vinna stort måste man ta lite chanser...

 
Ingen bild

Sam

1 februari 2011 15:24

Menade alltså inte att jag är bättre på att hitta spikar, utan använde det bara som ett argument för chatten. Kunde lika gärna skrivit att JAG tror att en häst sitter i andra utvändigt medan du tror att den sitter 4e invändigt och på så sätt hade DU kunnat ändra MIN spik.
Gillar dina spikar. Har dock en jävel som "roomate" som stör sig på dem :P

Niclas Carlson

1 februari 2011 19:01

Förstår dig:)
Kör hårt Sam!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards