Direktlänk till inlägg 5 januari 2011

V64 Solvalla 5/1

Av Niclas Carlson - 5 januari 2011 00:01

Dags då för årets första V64 på Solvalla. Jag har känt mig ganska sliten idag och har inte den rätta orken för att analysera loppen på rätt sätt. Därför blir det enbart ett litet chanssystem idag:


1) Alla 12 (3-9)

2) 4,6,7,9,11 (8-3)

3) 4 Feast Your Eyes (12-8)

4) 11 Livi Charmer (5-2)

5) 4,5,12 (3-2)

6) 2 Lollo Zet (11-10)


180 rader


Kort om spikarna:


Feast Your Eyes (V64-3) tog ledningen senast och höll ett hyfsat tempo. Blev dock nerplockad av en bättre häst över upploppet. Har ett bra läge igen och från ledningen blir han svårslagen denna gång då motståndet ser lättare ut.


Livi Charmer (V64-4) har varit fin på slutet och var överlägsen senast. Har ett bra läge då han är snabb ut och det ser ut som en bra chans.


Lollo Zet (V64-6) fick gå i dödens senast och höll hyfsat. Missar inte ledningen här och håller hon sig bara lugn så är det en toppchans.


Lycka till!

V64
 
 
Ingen bild

Maharaja Sundkvist

5 januari 2011 01:35

Du var bra ute i flera lopp på v65. Hade en liten större kassa (700 rader) så satte sexan på v6.
Vad gäller vår lilla utmaning så kan vi väl säga att vi är lika. Dina spikar satt, lixom min, och var jag tvungen att välja en till blev det ju Min Narkissos som också vann. Även Wakopa Eagle vann ju som min tipsetta så Dagens Dubbel till ca 27 gånger satt otroligt fint. Vi jobbar in sexan nu på v64 Niclas!

Niclas Carlson

5 januari 2011 01:58

Härligt! Bra jobbat, och Wakopa Eagle var ju du helt rätt ute på:) Vi siktar givetvis på sex rätt imorgon...

 
Ingen bild

Jonkan

5 januari 2011 16:36

Tja niclas idag ska jag sätta den detta system känns bra

1 11
2 1.3.4.7.8.9.11.12
3 4
4 1.5.7.8.9.11.14.15
5 5
6 1.2.3.6.11

Lycka till nu niclas tycker det är dags för dig att sätta den nu :)

Niclas Carlson

5 januari 2011 18:47

Tjenare!
Det tycker jag med!
Lycka till du också:)

 
Ingen bild

Hasse

5 januari 2011 17:35

Trodde du skulle gå kort i första och ta med Love Above där. Satte du inte den tidigare någon gång? Jag har spelat den till 35 ggr idag...inte chanslös precis.

Niclas Carlson

5 januari 2011 18:47

Jo, det stämmer att jag har satt dit honom tidigare. Jag tycker det är ett svårt lopp där många kan vinna så det fick bli en helgardering. Men visst kan Love Above vinna, han har styrkan till det och är långt ifrån chanslös.
Lycka till!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards