Direktlänk till inlägg 3 januari 2011

Resultat V65 Gävle 3/1

Av Niclas Carlson - 3 januari 2011 22:20

Rätt rad:


3 Flea Southwind (1,17) (90%)

4 Alvena O'Hara (9,38) (19%)

6 Faksen Jr (1,74) (73%)

10 Ride The Brand (7,62) (11%)

9 Castor Race (9,87) (17%)

2 Åsundens Gigant (21,36) (9%)


6 rätt: 19 492:-

5 rätt:      455:-


Jag trodde det skulle bli väldigt låg utdelning ikväll, men det blev ju helt fel. Tre rätt blev det för min del och det är inte godkänt. Det är helt enkelt så att man måste vara påläst och det var jag inte ikväll...


Kort om kvällens spikar:


Flea Southwind (V65-1) kördes till ledning efter 300 eter och fick sen bestämma som hon ville. Gick undan med vad som behövdes och tog en vattentät seger.


Oktan Zet (V65-5) hamnade i fjärde ytter. Gick till attack med 900 kvar och kom fram i dödens med 600 kvar. Rumplade till kort i sista kurvan och var nära galopp. Försökte ta sig förbi ledaren över upploppet men kom aldrig förbi och fick dessutom släppa två spurtare förbi sig. Gjorde väl ändå ett hyfsat lopp.

V65
 
 
Ingen bild

Maharaja Sundkvist

3 januari 2011 23:53

Om man måste vara påläst så betyder det väl att du ALDRIG är påläst eftersom dina spikar gång pågång sviker och att dina tipsettor aldrig vinner

Niclas Carlson

4 januari 2011 00:23

Nu tycker jag att du har riktigt fel och inte har fattat det hela rät. Mina tipsettor vinner ganska så ofta, så de är det inget fel på. Däremot när det gäller spikarna så är det som så att jag gillar inte att spika såna som är streckade på 75-90%, det är dem jag försöker att fälla. Då kan det ibland bli fel och spikar måste man ju faktiskt ha för att få ett slagkraftigt system. Visst, jag kan säkert fegspela och sluta spika, men då blir det definitivt inga vinster. Givetvis ska jag se till att spikarna sitter oftare, men vad det gäller tipsettorna så har du väldigt fel...

 
Ingen bild

Maharaja Sundkvist

4 januari 2011 17:39

"men då blir det definitivt inga vinster."

Så som jag ser det så blir det inga vinster nu heller. Alltså måste det vara någonting som är fel. Även om man ska bedöma vinstchansen till hur många procent en häst är streckad på behöver man inte göra det svårare för sig själv.

Niclas Carlson

4 januari 2011 17:54

Nej, det är helt sant. Men då kommer jag med en utmaning: resten av veckan lämnar du två spikar, så får vi se om du är bättre...

 
Ingen bild

Maharaja Sundkvist

4 januari 2011 18:19

Hahaha.. Säger inte att jag är bättre. Menade bara att du troligtvis kan gå plus om du, istället för att försöka fälla favoriterna, spikar favoriterna då och då. Du är ju rätt ute i flera lopp och levererar skrällar till oss som ibland går in.

Men visst. Jag antar utmaningen. Idag tycker jag dock endast att det finns en bra spik och det blir Baht Launcher. Ska jag välja en till blir det nog Min Narkissos, som har toppchans. Dock anser jag att hon kommer att missgynnas att tävla med brodd, därför garderar jag hästen.

Niclas Carlson

4 januari 2011 19:03

Helt riktigt att han missgynnas av broddar, dessutom kan Tabacco Master bli jobbig att ta sig förbi. Men jag tror han grejar det om han körs offensivt...

 
Ingen bild

Maharaja Sundkvist

4 januari 2011 18:24

I övrigt anser jag att Wakopa Eagle är första hästen i avd 5

Niclas Carlson

4 januari 2011 19:01

Med rätt resa så är han med i striden...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards