Direktlänk till inlägg 23 juni 2010

Sammanfattning V64 Solvalla 23/6

Av Niclas Carlson - 23 juni 2010 23:30

Det blir bara en kort sammanfattning av det hela idag, då jag inte har rätta känslan att skriva så utförligt som det brukar bli.


I V64-1 snubblade 2 I Won't Dance till i starten och galopperade bort sig. Det medförde att 8 Select Yankee kördes offensivt och pressade sig till ledningen efter 500 meter som öppnades på 08,4. Sen var det "lugna gatan" för Select Yankee som gled undan till en lätt vinst före en bra 9 Beat The Tag. 11 Oracle bör nämnas också, trots en fin resa i andra ytter kunde han ingenting utan tappade flera längder över upploppet....


I den andra avdelningen kunde 8 Global Limousine ta över ledningen varvet från mål, och gick undan på ett bra sätt. Positiv tvåa var 4 Taifun, som gjorde sin första start på två år!


I V64-3 fick 3 Formula One ta hand om ledningen efter 550 meter. Drog i bra tempo, och det var ingen som kunde hota. Det blev en enkel seger före en bra avslutande 11 Benjamin Duo.


I den fjärde avdelningen fick vi se en grym uppvisning av 12 Niller. Han tog sats från kön efter 600 meter, landade utvändigt om ledaren efter 1000. 600 före mål tryckte han upp tempot, och försvann till en överlägsen seger. Bästa hästen och bästa kusken vann.


I V64-5 var det 7 Gossip's Queen som stod för finliret. Fick en perfekt resa i andra ytter, och när det var dags för atack 650 meter före mål, så small det bara till. Gossip's Queen försvann och såg överlägsen ut, men blev trött över upploppet. 10 Magical Queen gick bra sista 400, men hade för långt fram och fick stryk med en längd.


I Sverigeloppet, V64-6, tilläts 3 Staro Dixieland att öppna första varvet på löjliga 17,9. Naturligtvis var det ingen som kunde ta något när han sen gick 12 sista varvet. En kuskseger med en fin häst.


Spelmässigt var det som vanligt svagt. Miss i första där jag spikade I Won't Dance. Galopper kan man i och för sig inte förutse, men det var surt ändå. Gossip's Queen trodde jag inte alls på, då jag misstänkte att hon skulle hamna långt ner i kön. Det vart ju helt fel, och då blev resultatet nåt helt annat än jag hade tänkt.


Imorgon kör man V65 på Dannero, med bla två st kallblodslopp. Då jag inte har nån koll alls på hästarna som är med, så avstår jag. Återkommer istället på fredag med tips till Årjäng.

V64
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards