Alla inlägg den 17 juni 2010

Av Niclas Carlson - 17 juni 2010 15:46

Efter strykningen på 5 Robin K i V65-5 är loppet nu väldigt öppet. Men jag tror på mig själv, därför följer jag bara min rank, och 6 Upper M kommer med på systemet istället. En stark häst som är i bra form. Kan överraska.


Så var även 2 Space Hoss i V65-1 struken. Men även här följer jag ranken och därför kommer 10 Viduka Boko med på lappen. Han kanske inte har toppform, men trivs på distansen och med ett smyglopp här så kan han vara med där framme.

Lycka till!

V65
Av Niclas Carlson - 17 juni 2010 11:01

Torsdagens V65-omgång avgörs på Åby, och man har fått ihop en trevlig omgång tycker jag.

V65:an inleds med ett sprinterlopp, och jag ger tipset till 2 Space Hoss, som är en fartfylld men lite snurrig häst. Näst senast visade han en rykande finish när han vann, senast blev det galopp direkt. Nu har han ett bra spår, och går han felfritt så är han med och slåss om segern. 3 Mr Jef Fior gör sällan ett dåligt lopp. Sist skötte han sig bra mot tufft motstånd, och han har bra chans att vinna här. 4 Vekas Ingo brukar göra bra lopp på Åby och är ett skrällbud från bra läge. 8 Otto Gene gick bra i dödens sist, men från detta läget är han en outsider.

Rank: 2, 3, 4, 8, 10, 5, 1, 6, 11, 7, 9


V65-2 är ett treåringslopp med många intressanta hästar. Tipset går till 4 Holy Smoke som vann på ett bra sätt senast. Hantar troligenspets här och då är det en bra chans. 1 Victory Lane vann från ledningen senast, och öppnade bra då. Nu är det premiär bakom bilen, och det är inte säkert att det blir spets nu. Open stretch finns ju på Åby (tyvärr), och han får nog ta den vägen denna gången. 7 Politiken är en intressant dansk som har bra fart i sig. Kan vara en luring! 10 Torgil har Ludde höga tankar om, men han har inte vunnit än. Kan göra det idag! 5 Per Mento är ytterligare en fartfylld dansk som får hänga med på kupongen.

Rank: 4, 1, 7, 10, 5, 2, 6, 9, 11, 8, 3


I V65-3 hittar jag sen kvällens första spik. 4 Zita Oldeson imponerade på mig när hon vann på Solvalla näst senast. Senast fastnade hon bakom en trött rygg, men gick med bra fart över mål när hon fick fritt. Här bombar Svanstedt till spets, och vinsten blir nog tämligen lätt. Den som vill gardera hittar då 3 Maximan Effect som gick bra bakom obesegrade superlöftet Maestoso sist. Gör han om den prestationen är han tvåa här. 9 Olympc B Hall är i bra form, och är kraftigt kuskförstärkt idag! Slåss om en plats.

Rank: 4, 3, 9, 1, 5, 6, 10, 2, 11, 8, 12, 7


I V65-4 ger jag tipset till 14 Johan Chou. Han var ruggig senast då han övertog ledningen efter 700 meter, och sen drog han de andra sönder och samman. Nu är det fler hästar på start, och vägen framåt kan bli längre, men är han lika bra som sist´, så har han mycket stor chans att vinna detta. 10 Zandina Boshoeve vann på bra sätt senast, och om hon bara låter bli att galoppera så utmanar hon här. 15 Zorroh ST har hög kapacitet, men tyvärr är inte alltid huvudet med. Felfri duger han långt här, och formen ska vara där, så han kan bli farlig.

Rank: 14, 10, 15, 4, 13, 1, 9, 2, 6, 7, 11, 12, 3, 8, 5


V65-5 är ett lopp över 2640 meter, och stor favorit här blir 5 Robin K. Jag tippar honom etta också, då han är den som har störst kapacitet och går han bara felfritt så är det en toppchans. Men det finns två frågetecken runt honom, dels att han vilat ett litet tag, och dels att han kan stressa upp sig och galoppera. Det gör att jag garderar med 10 Hotnight Crash som har bra form, och gick bra sist på Axevalla. Med Johnny Takter i sulkyn är han garanterad en bra resa, och kan fälla allt med sin mäktiga spurt. 12 Super G får följa med också, då han är i hysad form, och kan få ett bra lopp härifrån. Ska vi gissa på en 700-metersrökare?

Rank: 5, 10, 12, 6, 9, 4, 7, 8, 11, 1, 3, 2


V65-6 håller hög klass, det skulle med lätthet platsa i en V75-omgång. 2 Victory Love var bra senast, och härifrån tror jag att det blir spets runt om. Jag spikar! Motbuden är 8 Bowling Inferno som var lysande senast, tyvärr ett tråkigt läge nu. Stor varning för 4 Mighty Value som svarade för en fin årsdebut sist. Gick i dödens hela vägen då och det brukar inte vara hans melodi.

Rank: 2, 8, 4, 7, 6, 11, 9, 5, 12, 10, 3, 1


V65-systemet ser ut som följer (reserver inom parentes):


1) 2,3,4,8 (10-5)

2) 4,1,7,10,5 (2-6)

3) 4 Zita Oldeson (3-9)

4) 14,10,15 (4-13)

5) 5,10,12 (6-9)

6) 2 Victory Love (8-4)


180 rader


Lycka till!!

V65
Av Niclas Carlson - 17 juni 2010 08:29

Eftersom jag ligger hemma helt utslagen med feber och världens jätteförkylning utgår den vanliga sammanfattningen av omgången, men det kommer tips under dagen till kvällens V65:a på Åby i alla fall:)

Kan ju bara konstatera att jag var helt fel ute vad det gällde V64:an, 2 rätt är långt ifrån godkänt.

V64
Ovido - Quiz & Flashcards