Alla inlägg den 16 juni 2010

Av Niclas Carlson - 16 juni 2010 00:55

Onsdag igen, V64 igen, jackpot igen. Denna veckans omgång ser faktiskt öppnare ut än på länge, och jag tror det kan bli bra pengar om man träffar rätt.


V64:an inleds med ett stolopp för högsta klassen, och efter förra veckans fina prestation blir 2 Flea Southwind jättefavorit och spik på många lappar. Hon gick strålande sist och var mycket bra, men jag tror att hon får problem med distansen. Hon får tipset, men jag garderar med 4 Paper Moon som inte var långt efter sist, och hon gynnas av medeldistansen. Är i bra form och vinner snart. 3 Shakira Trot gör alltid bra lopp från tråkiga lägen, oftast med tillägg. Nu slipper hon det, och i och med att det bara är sex hästar med i loppet, så får hon en vettig postion. kan fälla allt med sin vassa speed. Jag plockar även med 1 Fancy Vacation som var otroligt blek sist. Hon kan bättre än så och med Erik Adielsson som kusk kan hon vara farlig. De två övriga tror jag inte på.

Rank: 2, 4, 3, 1, 6, 5


V64-2 är ett lopp över 2640 meter, och här spikar jag 12 Practical Joke. Han kom flygnades längst ut i banan sist och var riktigt vass då. Det var fyra veckor sen han startade, men jag tror att han är starkast här ändå. Den som vill gardera plockar med 7 Egolina Sånna som var riktigt vass förra måndagen när hon vann från dödens. Tränaren Jan Hellstedt tror att hon kan bli släppt till spets efter en bit här, och då kan hon bli farlig. Ska dessutom gå barfota bak. 8 Super Neon ser ut att vara i bra form, men har svårt att sätta nosen först. Han kan få ett passande rygglopp här och är troligen med där framme. 6 Rite On G är den som jag tror ta ledning här, och han biter ifrån sig bra därifrån.

Rank: 12, 7, 8, 6, 3, 2, 14, 9, 15, 4, 5, 11, 10, 1, 13


Den tredje avdelningen är ett sprinterlopp som startas med volt. Här ger jag tipset till 4 Effe Roc, som är snabb ut och jag tror han tar ledningen, spåret till trots. Han vek ner sig från just spets sist, men är uppåt i form, och ska ha en bra chans här. 7 Give To Get lever mest på sin styrka men gick bra på kort distans sist. Gör definitivt upp om segern. 5 Moon Night stack till spets från andraspår sist, men det såg lite skuttigt och trevande ut i början. Väl i spets var det hur lugnt som helst och räknas här. 3 Fool's Gold var mycket bra vid segern sist och bör tas på stort allvar här med. 1 Arnie Super Jazz är loppets jätterysare! Han har ett bra läge här, och med rätt resa kan han sätta nosen först. 11 Islay Broline blir mitt sista streck i detta lopp. Hon gick bra från tillägg sist, och trots bakspåret tror jag hon kan ha en bra chans här.

Rank: 4, 7, 5, 3, 1, 11, 10, 8, 6, 13, 9, 14, 12, 2


V64-4 är ett stolopp och här chanstippar jag 1 Alpha Degato. hon är snabb ut och tar ledningen här, men vek sig från just ledningen sist. Jag tror dock att hon är förbättrad till denna start och kan absolut leda hela vägen. 10 Mellby Tropic har inlett karriären strålande och sist visade hon bra inställning från ledning då hon blev utsatt för hård press sista varvet, för att på upploppet bara gå undan med några längder. Bra chans om Alpha Degato kommer bort på nåt sätt. Rysaren här är 15 Zilan Boko som jag tyckte gick bra bakom Staro Dixieland förra veckan. Här bör det väl bli ett rygglopp och försöka ta dem med ett vasst slutvarv. Jag varnar ocksåp för 9 Lill Surprise som gick för drivning 600 kvar senast, men lyckades ändå vinna. Det såg mest ut som att hon höll farten medan de andra kroknade. Kan räcka, men måste vara förbättrad i så fall. 11 Mistral's Daughter gick godkänt bakom River De Liton senast, men det var för två månader sen. Formen?

Rank: 1, 10, 15, 9, 11, 14, 13, 2, 6, 7, 3, 12, 8, 4, 5


Den femte avdelningen är ett fyraåringslopp och här tippar jag 8 Ragged Robin som gick ett ruskigt slutvarv sist. Visade dessutom bra inställning då han i en hård slutstrid kämpade ner ledaren, och det här är en bra häst. Han kan hamna byngligt till härifrån, men gör han om förra prestationen så vinner han. 1 Pompano Mick är startsnabb till tusen, men jag tror att han blir överflyglad av 4 Dax här. Pompano Mick ser dock ut som en bra häst, och kommer han bara ut så har han kapacitet att vinna. Jag tar också med 6 Göstaville Håleryd som vann senast efter ett smörlopp. Han kan få ett liknande upplägg här och är tillräckligt bra för att vinna. Det finns några till som är värda att nämnas även om de inte kom med på kupongen, och det är 5 Global Way som var rejält utklassad av obesegrade löftet Maestoso sist. Då satt Global Jewel i tredje ytter, men höll mest farten då det galopperades lite här och var i slutkurvan. Känns inte så het för mig. 2 Solidicon är alltid farlig, och har fått en liten paus efter att ha tappat formen de senaste starterna. 4 Dax tror jag som sagt tar ledningen här, men är nog ute på fel distans. Det känns som en sprinter det här..

Rank: 8, 1, 6, 5, 2, 4, 9, 12, 7, 11, 3, 10


V64:an avslutas med ett lopp för högsta klassen och här chansspikar jag 2 Derby Clipper. Han kunde inte rå på Bowling Inferno sist, men var förmodligen nedsatt av den feber han fick nån dag senare. Nu tränar han som en demon igen, och ska laddas för ledning. Lyckas han med det är vinstchansen stor 6 Minos Vang blir favorit här, och felfri så vinner han förmodligen. Nu är ju dock Minos Vang en av Sveriges mest osäkra hästar, och jag tror det blir galopp igen. 5 Ibiza Broline har galopperat bort sig i de två senaste starterna. Är normalt sett travsäker, och är bra i grunden. Kapacitet för tätplats. 4 Nouvelle Pelle är loppets tokrysare. Han är kraftigt på väg uppåt i form och kan bli farlig med en smygresa.

Rank: 2, 6, 5, 4, 9, 11, 7, 12, 1, 8, 10, 3


V64-systemet ser ut så här: (reserver inom parentes)


1) 2,4,3,1 (6-5)

2) 12 Practical Joke (7-8)

3) 4,7,5,3,1,11 (10-8)

4) 1,10,15 (9-11)

5) 8,1,6 (5-2)

6) 2 Derby Clipper (6-5)


216 rader


Jag önska er alla lycka till!!

V64
Ovido - Quiz & Flashcards