Direktlänk till inlägg 23 juni 2010

V64 Solvalla 23/6

Av Niclas Carlson - 23 juni 2010 00:00

Solvalla står som vanligt värd för onsdagens V64-tävlingar. Det är en del fina lopp, med bla Sverigeloppet som den största attraktionen.


V64 inleds dock med ett riktigt vasst fyraåringslopp, och storfavorit blir 2 I Won't Dance. Han har gjort allt rätt hittills, och är i en strålande form. Sist van han enkelt mot liknande motstånd, och han blir svårslagen här också. En bra spik att inleda med! 3 Russell Hill fick äntligen vinna senast, men det var ett rätt billigt lopp. han är snabb ut, men det troliga är att han hamnar i dödens eller kryper ner i rygg på I Won't Dance. Första utmanare ändå. 1 Lisa's Big Boy har haft det lite motigt i år, men det är en bra häst som har fått ett bra läge, och han kan nog ta en plats. 9 Beat The Tag var fin på Charlottenlund senast och kan överraska här igen. 11 Oracle var tvåa bakom I Won't Dance senast, och med samma förutsättningar igen, så får han svårt att vinna.

Rank: 2, 3, 1, 9, 11, 10, 8, 6, 7, 5


I V64-2 hittar jag dagens andra spik i 8 Global Limousine. Senast blev det för jobbigt att gå i dödens sista varvet, men han gjorde det bra ändå. Läget är chansartat härifrån, men jag tror att Björn hittar ner i en bra position och sveper de andra sista 600. 3 Zapdos Håjt trivs bra med kort distans, och är dessutom i bra form. En rysare..7 Finoro vinner inte ihjäl sig precis, men trivs även han på kort distans, och jag tror han hugger en plats här. 2 Maxwell Mayday är i bra form, men vill väl egentligen att loppet ska vara dubbelt så långt?

Rank: 8, 3, 7, 2, 11, 12, 6, 10, 1, 9, 5, 4


V64-3 är ett treåringslopp, och här ger jag tipset till 3 Formula One, som jag tror kommer att ta hand om ledningen. Han har varit struken sen sist, men är i ordning nu igen. Har en bra chans att vinna här. 6 Friction visade fin styrka senast då han vann på ett bra sätt. Hade dock problem med tempoökningen 500 kvar, och var mycket nära galopp. Kan vara vinnaren här om han slipper just tempoökningen. 10 Warrawee Lizzy var det ett riktigt surr om under Eltlopps-söndagen. Gjorde en kanonvärmning och såg smällfin ut, men tyvärr blev det galopp då. Nu har hon ett jobbigt läge, men med rätt resa, så kan speeden tala under upploppet. Skrällvarning! 9 Nomade Ors är en snabb italienska, som kanske trivs bättre på kort distans. Kan dock få en fin resa här och är farlig att nonchalera.

Rank: 3, 6, 10, 9, 12, 8, 11, 1, 2, 5, 4, 7


I V64-4 blir 3 Housequake motiverad favorit. Han är i knallform nu, och vann sånär på V75 sist. Här har han en bra chans till revansch. 12 Niller hade segern klar senast men stumnade sista biten och blev slagen av Kundun Östervang. Här kandet bli ett jobbigt lopp, men hästen har bra kapacitet och jag tror att han slåss om segern ändå. 4 Indiana Brave är i bra form nu och är loppets rysare.

Rank: 3, 12, 4, 9, 8, 11, 5, 6, 10, 2, 1


V64-5 är ett stolopp, och här chanstippar jag 8 Dear Jackie. Jag tror nämligen att det blir full laddning till spets här, och därifrån har hon en jättechans att vinna detta. 10 magical Queen är en segerrik finska som ser ut att ha bra form. Jag tror inte att Pekka Korpi åker över bara för att vara med, utan hon har nog en bra chans här. 11 Mountain Dew är i riktgt bra slag för dagen, och med ett litet snällare lopp så är hon med och gör upp om det.

Rank: 8, 10, 11, 12, 3, 7, 1, 2, 5, 9, 4, 6


Den sista avdelningen är då Sverigeloppet. 3 Staro Dixieland lär bli klar favorit här, och det troliga är att han sitter i ledning och dirigerar det här. Nu möter han dock tuffare hästar än han gjort förut, därför garderar jag. 6 Dreamalittledream har faktiskt inte förlorat i Sverige än, och det här är en fin häst som kan utmana favoriten om segern. 7 Cayenne Käbb har en sylvass spurt, och får han inte för långt fram så kan han hinna dit. 11 Photo Diablo har bra kapacitet och 10 Nostro Value är ytterligare en speedig häst. Båda med chans att vinna loppet.

Rank: 3, 6, 7, 11, 10, 15, 14, 8, 9, 1, 13, 12, 2, 5, 4


 


Systemet blir då så här:


1) 2 I Won't Dance (3-1)

2) 8 Global Limousine (3-7)

3) 3,6,10,9 (12-8)

4) 3,12,4 (9-8)

5) 8,10,11 (12-3)

6) 3,6,7,11,10 (15-14)


180 rader


Lycka till!

V64
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards