Direktlänk till inlägg 22 juni 2010

V65 Bergsåker 22/6

Av Niclas Carlson - 22 juni 2010 00:15

Bergsåker bjuder på fantastiskt fina tävlingar på tisdagen. Det är dags för E3-uttagningar, och de tre främsta från varje försök går vidare till finalerna. Det är stor varning för att det blir rena favoritparaden, men jag har i alla fall hittat några streck som gör att det kan bli hyfsat betalt ändå.


I V65-1 blir 8 Raja Mirchi storfavorit. Senast fick han sin segerrad bruten, då han galopperade upprepat under Elitlopps-söndagen och såg inte alls bra ut. Jag förmodar att Ludde har fått tillbaka hästen i topptrim och jag tvekar inte en sekund att spika honom här. Bakom honom är det framför allt 1 Amaru Boko som kan utmana. Han är snabb från start och tar troligen ledningen här. Men släpper väl när Raja Mirchi kommer farandes? En bra häst som blir tvåa här. 7 First Lane var lysande på Solvalla senast och är med och hugger om en finalplats.

Rank: 8, 1, 7, 6, 3, 9, 10, 4, 5, 2


V65-2 känns lite mer öppet. Jag ger tipsettan till 1 Domino Sund som har varit riktigt bra i sina senaste starter. Med lite flyt så kan hon kanske hålla ledningen här, och då blir hon svår att tas med. Men kan även vinna bakifrån. 3 Noblesse Kronos är snabb ut, och är i bra form. Är absolut med och krigar om segern här. 11 Know It All Face har bra kapcitet, och kanske kan sänka alla här. Formen är bra, läget desto sämre. Men som sagt, hon kan skrälla här!

Rank: 1, 3, 11, 4, 5, 10, 2, 6, 9, 7, 8


I den tredje avdelningen ger jag tipset till 5 Mahagony som jag tror kommer att spetsa här. Hon var inte alls bra i årsdebuten, men ska ha gått framåt med det loppet i sig. Tar hon spets och får fuska bort en bit så är hon tillräckligt bra att vinna. 1 Nice Kronos blir favorit här, men hon är inte snabb ut, så här gäller det för Ludde att komma ut i andraspår. Gör han det så är det en bra vinstchans, formen är på topp. 2 Adena Boko är en fin häst som har toppform. Hon kan öppna bra, och kan vara först över linjen med lite flyt på vägen.

Rank: 5, 1, 2, 4, 3, 8, 7, 10, 9, 6


V65-4 och här blir 3 Kaffir Face klar favorit. Han är hyfsat snabb ut, formen är på topp, men han kan galoppera när som helst...Felfri är han förmodligen överlägsen i detta gänget, men jag garderar. 4 Belgrado var bra bakom Update senast, och var inte stort slagen. Han har bra kapacitet, men det är inte alltid han visar den. Jag plockar även med finske 9 Aaron De Veluwe som ser ut att vara en snabb och stabil häst. Tuomas Korvenoja brukar få fram bra unghästar...

Rank: 3, 4, 9, 1, 10, 2, 5, 12, 8, 7, 11, 6


I V65-5 chanstippar jag 7 Deuxieme Picsous, som är vrålsnabb från start och kommer att ta ledningen här. Sist höll han ett högt tempo i Treåringseliten, och blev slagen av smygande Nevele Wood med ett huvud. Hr får han nog sitta ifred i ledning och då har han en bra chans att vinna. 1 Update försöker säkert försvara ledningen men jag tror han får nöja sig med vinnarhålet. Sist vann han, men utan att imponera. Men från detta läget så går han till final. 12 Kadett CD är förmodligen bästa hästen, men från detta läget kan det strula rejält. Men på det han visat förut så är han med och slåss om segern ändå.

Rank: 7, 1, 12, 8, 5, 9, 6, 4, 2, 3, 11


I den sista avdelningen så hittar jag dagens andra spik i form av 8 Tamla Celeber. Hon gick bra sist, men fick stryk av en bättre häst (Prada Pellini). Läget är inte bra, men respekten för Tamla Celeber är så stor att hon blir släppt till ledning efter en bit här, och då är loppet över. 3 Knowledge Face är i bra form, och krigar om en finalbiljett, liksom stallkamraten 2 Koala Face.

Rank: 8, 3, 2, 4, 1, 7, 11, 10, 6, 5, 9


V65-systemet:


1) 8 Raja Mirchi (1-7)

2) 1,3,11 (4-5)

3) 5,1,2 (4-3)

4) 3,4,9 (1-10)

5) 7,1,12 (8-5)

6) 8 Tamla Celeber (3-2)


81 rader...


Lycka till, och njut av travsport när den är som bäst!

V65
 
 
Stall Celeber

Stall Celeber

25 juni 2010 11:46

Roligt att du trodde på Tamla Celeber, nu fick hon ju inte ledningen, men vann som bekant lekande enkelt i alla fall :) Du må tro att hon har stolta uppfödare som ser fram emot finalen på Sundbyholm.

http://stallceleber.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards