Direktlänk till inlägg 21 juni 2010

V65 Mantorp 21/6

Av Niclas Carlson - 21 juni 2010 00:25

Måndagens V65:a avgörs på mantorp, och det är en hel del fina lopp vi bjuds på. De två första avdelningarna är två st försök till en final som går senare på kvällen. Jag gillar inte det, då kuskarna kan få för sig att de ska spara hästen till finalen, och kanske bli tvåa eller trea i försöket istället. Jag har sett några såna styrningar under åren. Men nu är det som det är....


I V65-1 ger jag tipset till 6 Sundbys Gidde. Näst senast fick han öppna stenhårt, men satt i ledning hela loppet och fick målfotostryk av Bachelores Dream. Sist fick han öppna hårt för spets igen, släppte till Youpie, och var totalt slut när det var 400 meter kvar och slutade sist. Nu har han laddat batterierna och jag tror att han har bra chans att vinna det här. 4 Victory Hill är riktigt startsnabb och tar förmodligen ledningen här. Näst senast satt han fast bakom 7 Nightbreed, och senast galopperade han i spetskörning i första kurvan. Körs han i ledning så har han stor chans att vinna! 8 Count Harry har hyfsad form, men får allt som oftast ganska tunga lopp. Han kan avsluta vasst med rygglopp, och det kanske han kan få här.

Rank: 6, 4, 8, 7, 1, 5, 3, 10, 9, 2


V65-2 är andra försöket, och här chanstippar jag 5 All Of My Life. Hon är startsnabb, och tar hand om spetsen här. Senast fick hon öppna lite för tufft för att orka hela vägen, men nu är det 500 meter kortare, och stort kuskplus med Björn Goop i sulkyn. Det finns dock utmanare, och som andra rankar jag 7 Atlet Sund som var mycket bra senast. Fick gå i dödens hela vägen, men var inte långt efter vinnande 3 Blue Rock då. Risken finns att det kan bli en tung löpning igen, men han har kapacitet att vinna. 8 Estreet var grym senast vid segern, men får nog svårt att komma till spets nu. har bra form, och är ändå given på kupongen. 2 Toulouse var trea bakom Estreet senast, men jag tyckte inte att han var bra. Han kan bättre än så, och han kanske visar det nu? 4 Prince Tagg skötte sig ra i tuff konkurrens senast men hade för långt fram. Bättre läge nu, och han kanske kan hinna fram nu istället?

Rank: 5, 7, 8, 2, 4, 3, 1, 9, 6, 10


Den tredje avdelningen är ett treåringslopp, och här ger jag med viss tvekan tipset till 1 King Of The Moor. Hästen har överlägsen kapacitet för att slå det här gänget, men jag tyckte han var riktigt dålig senast, och han måste vara förbättrad föär att vinna här. Kan dessutom bli fast då han inte är så snabb ut. Kunnandet finns där, men visar han det? 5 Pine Alone har varit ute mot tuffa hästar på slutet men skött sig fint ändå. Är ingen snabbstartare, men har bra fart i sig. Utmanar! 7 J Gold har varit struken sedan senaste starten och är svårbedömd. Har fart och kunnande för en tätplacering. 4 Uran Brick har inlett sin karriär bra, och gör en intressant start här.

Rank: 1, 5, 7, 4, 3, 8, 6, 2, 9


I den fjärde avdelningen hittar vi då första spiken för kvällen. 4 Jolly Broline var ruskig senast, då hon dels häll spets i en snabb öppning, dels höll emot en så bra häst som Molly McGuire som ju vann V75 i lördags. Med den startsnabbheten hon visade senast så kan jag inte se annat än att hon bombar till spets här, och sen är loppet över. En tråkig spik, kan tyckas, men huvudsaken är att hon vinner...Bakom är det jämnare, 1 Victory Queen gick helt ok sist och ser ut att ha formen på topp. 2 Klara har inte fått till det i år än, men har kunnandet, och gör upp om en plats.

Rank: 4, 1, 2, 5, 9, 10, 12, 7, 11, 8, 3, 6


I V65-5 hittar vi spik nr 2. 4 Calamara Donna är snabb ut och här blir det spets. Senast gick hon i ledning men fick målfotsotryk av en smygkörd italienare. Denna gången tar hon inte stryk av nån...7 Nursery Rhyme är snabb ut men hon tar inte en längd på Calamra Donna. Därmed riskerar hon att få ett tungt lopp igen, och då blir det för svårt. 8 Target Hoss var en riktig besvikelse senast, och det är nog så att formen inte är där riktigt än. Riskerar att få en jobbig resa härifrån...

Rank: 4, 7, 8, 6, 2, 3, 11, 10, 1, 9, 5


I den sista avdelningen ger jag tipset till obesegrade superlöftet 2 Maestoso. Fem starter har givit fem segrar, och senast imponerade han nåt oerhört då han bara stack undan sista 500 och vann överlägset. Han är dock inte så snabb ut, och möter tuffare hästar nu, vilket gör att jag garderar. Men jag blir inte ett dugg förvånad om han vinner igen! 4 Zilver Boko har formen näst intill på topp, och har bra fart i sig. Tar förmodligen ledningen här, och kan bli svår att ta ner därifrån. 11 Titan Patrik svarade för en bra insats senast. Spåret nu gör det lite chansartat, men han har kapacitet att utmana. 7 Emerson visade bra fartresurser senast innan galoppen. Går han felfritt här kan han vara en skräll...

Rank: 2, 4, 11, 7, 5, 10, 3, 6, 12, 8, 1, 9


V65-systemet ser ut så här: (reserver inom parentes)


1) 6,4,8 (7-1)

2) 5,7,8,2,4 (3-1)

3) 1,5,7,4 (3-8)

4) 4 Jolly Broline (1-2)

5) 4 Calamara Donna (7-8)

6) 2,4,11,7 (5-10)


240 rader


Lycka till, och lämna gärna en kommentar om du vill, det uppskattas:)

V65
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards