Direktlänk till inlägg 19 juni 2010

V75 Boden 19/6

Av Niclas Carlson - 19 juni 2010 00:30

Lördagens V75:a avgörs på Boden, som kör midnattstrav för att inte krocka (?) med ett löjligt bröllop i Stockholm...Här vet vi vad som är viktigast och störst i alla fall...travet!:) Omgången ser ut att kunna bjuda på några favoritfall, några är tyvärr för bra för att stoppa. Men det är ju jackpot, så det kan bli bra betalt ändå...


I V75-1 ser det ut att kunna rensas direkt. 2 Bellini gjorde ett bra lopp i spets senast, även om jag tyckte att han fick fuska bort lite väl mycket. Härifrån kan han ta ledningen igen, och han har visat förut att han biter ifrån sig bra då. 10 Versace Boko satt fast bakom ledaren senast, och gick med full fart över linjen när luckan kom. Han gillar den långa distansen, och sitter han inte fast så är han med på målfotot. 7 Ludvig Palema har suttit fast i de två senaste loppen och körts enormt passivt och snällt. Antingen har man siktat på detta loppet den senaste månaden, eller så ska han ha såna lopp. Jag hoppas att de kör för seger i alla fall, han är tillräckligt bra för att vinna. 11 Martin L Sisu är loppets riktiga skräll. Han har haft svårt att få till det i år, men senast gick han i alla fall hyfsat över upploppet på en för honom opassande distans. Distansen nu passar mycket bättre, och har han hittat formen så är han med och gör upp om det här. 5 Fraternity Party körs ofta väldigt passivt och med smyglopp hela vägen. Jag är tveksam till hur han klarar distansen, och tror det blir ett smyglopp igen. kapaciteten finns, men styrningarna gör att jag rankar ner honom. Favoriten 3 Leonas Yeti har inte visat nåt av värde på ett tag och att han blir favorit här är obegripligt. Han får inte ens plats på mitt system...

Rank: 2, 10, 7, 11, 5, 3, 12, 6, 1, 9, 4, 8


I V75-2 hittar jag dagens första spik, i form av jättefavoriten 7 Global Jewel. För två starter sen kördes hon till spets efter 300 meter, och höll sen undan före ett gäng bra hästar. Sist höll hon hyfsat från dödens. Härifrån kommer Björn Goop att ta sig ut i andraspår direkt, och kör sen fram och tar över ledningen efter ca 500 meter. Sen är loppet över...Den som garderar tar då med 5 Nelli Zoot som jag tycker är värsta motbudet här. Gick bra senast på en kladdig bana, och formen är där den ska. Är med där framme. 11 Michelle Perry är en annan med bra form, och är även hon med där framme.

Rank: 7, 5, 11, 3, 6, 8, 12, 10, 9, 15, 2, 13, 1, 14, 4


I V75-3 hittar vi dagens andra spik. 1 Torvald Palema lekte med moståndet sist efter ett passande rygglopp och en rykande avslutning. Nu blir det ett annat upplägg då han ska köras i spets, men det bekommer inte hästen då han har hittat toppformen nu. Det här är en äkta världsstjärna, och nån sådan finns inte bland de övriga i fältet. Den som ändå vill gardera gör då bäst i att ta med 2 Marshland som var ok i Sweden Cup med två andraplatser. I försöket kördes han väldigt passivt, i finalen likaså. Det blir nog ett snällt lopp nu med, men på kapaciteten så blir han tvåa. 5 Garland Kronos gick bra i lördags, men var chanslös mot Torvald Palema. Gör ett bra lopp nu igen och hugger nog en plats. 6 Yield Boko gjorde en bra årsdebut sist, men det är ju helt annat motstånd nu...

Rank: 1, 2, 5, 6, 10, 9, 8, 7, 4, 3


V75-4 är ett sprinterlopp för Klass 2, och det kan mycket väl vara spets och slut för 1 Erik På Näver här. Han får oftast rygglopp och kommer med snabba avslutningar. Nu lär han få gå i ledning och det kanske inte alls passar? Dessutom, hur är det med vinnargnistan? Frågetecknen gör att jag garderar med 3 Monemill som var lysande näst senast när han vann från spets och slog en så bra häst som Flicka Rigas. Senast var han lite seg och trög, men gick ändå hyfsat. Jag tror han kan skrälla här! 12 Ginala blev jag imponerad av sist då hon stack till spets och bara drog undan på ett bra sätt. Härifrån blir det såklart jobbigare, men med den formen och kapaciteten hon visat blir jag inte alls förvånad om hon är först här. 9 Molly McGuire har hög kapacitet och gillar distansen. Får ett bra lopp härifrån, och kan överraska.

Rank: 1, 3, 12, 9, 4, 7, 5, 6, 11, 10, 8


Kör man V75 i Norrland ska naturligtvis kallbloden vara med. I V75-5 är de det, och här tippar jag 6 Farmfurir som var riktigt bra sist och tog en välförtjänt seger. Formen är på topp och från spets har han bra chans. 15 Stamping visade sist att formen sitter där, och att det är 500 meter längre nu gynnar honom. Om han håller sig i trav så är han förmodligen först...En storskräll plockar jag med också: 8 Vauhtelin Lento blev jag grymt imponerad av sist, då han galopperade stort i starten. Gick ikapp fältet och avslutade sista 700 i tredjespår och var bara en knapp längd bakom vinnande Adrigo. Felfri kan han vara en fin rensare här, kapaciteten verkar finnas!

Rank: 6, 15, 8, 2, 4, 5, 9, 12, 11, 14, 7, 13, 3, 1, 10


I V75-6 ger jag tipset till starke 12 Swift Triumph, som det strulade för sist. Formen finns där, och jag tror det blir en Svanstedt-rökare härifrån sista 700, och då är han med på målfotot. 4 Livi Destiny var grym senast då han var totalt överlägsen på en kladdig bana. Slog då Swift Triumph, men nu är distansen 500 meter längre. Livi Destiny har formen på topp, och gör upp om segern. 11 Ted Blågul galopperade i spetskörning senast och var borta direkt. Nu blir det en lugnare inledning och med t.ex rygg på Swift Triumph sista 700 kan det bli spännande...8 Tini Wini Pellini har gjort bra lopp sen hon flyttade till Norrland, och är en intressant rensare här. Har kapacitet för att vinna, och är ett roligt streck i jakten på de stora pengarna...

Rank: 12, 4, 11, 8, 7, 2, 10, 6, 1, 9, 3, 5


Bronsdivisionen avslutar V75-omgånegn, och jag var länge inne på att spika 5 Exceptional Kemp. Han är snabb ut, och lär sitta i ledningen här. Biter ifrån sig bra därifrån och sist vann han näst intill okörd. Visserligen hade han lite tur då invändige Avanto galopperade, men han gjorde det bra. Men så har jag fegat ur och garderar istället...9 Monster Drive gjorde ett rykande upplopp sist och trivdes med det överpace som var i loppet. Det blir säkert ett liknande upplägg här, men med den avslutningen han visade så får han vara med. 8 The Nobel Cape är omgångens stora stallskrik, "alla" pratar om honom! Han är i grym form, frågan är bara var han hamnar härifrån. En trevlig rensare med bra vinstchans om han får rätt lopp. 12 Caballion har ingen rolig rad, men har kapacitet att vinna detta loppet om han går felfritt. Han är i bra form, trots raden, och är med och slåss om det!

Rank: 5, 9, 8, 12, 7, 4, 11, 2, 1, 3, 10


 


Systemförslaget ser ut som så här: (reserver inom parentes)


1) 2,10,7,11,5 (3-12)

2) 7 Global Jewel (5-11)

3) 1 Torvald Palema (2-5)

4) 1,3,12,9 (4-7)

5) 6,15,8 (2-4)

6) 12,4,11,8 (7-2)

7) 5,9,8,12 (7-4)


960 rader = 480 kronor


Lycka till!!

V75
 
 
Fredrik

Fredrik

19 juni 2010 16:09

Lycka till ikväll! Jag delar idén om dina spikar men spikar även Stamping som jag tror hinner fram eftersom Farmfurir kan bli knepig i starten.

http://www.fredrikekman.se

 
Niclas

Niclas

19 juni 2010 17:04

Ja, tyvärr så blir det ganska tråkiga spikar idag, men inte mycket att göra åt. Vad det gäller Stamping så har han ju störst kapacitet av alla, men kan även han strula till det ibland. Men han är definitivt med och gör upp om det.
Lycka till själv!

http://travspel.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards