Direktlänk till inlägg 14 juni 2010

Sammanfattning V65 Färjestad 14/6

Av Niclas Carlson - 14 juni 2010 22:40

Det var spets runt om som gällde idag, nästan i alla fall...


I V65-1 tog 7 Russell Hill hand om ledningen, fick 3 Simb Ruby bakom sig. Alla sju hästarna radade upp sig på innerspår, därmed fick Russell Hill bestämma som han ville. Först 600 kvar gick 5 Capello Bob iväg från fjärde ytter, men då tryckte Russell Hill upp tempot själv. Capello Bob galopperade i slutsvängen, Simb Ruby försökte att gå i närkamp, men Russell Hill kunde ta sin första seger i Sverige, och han gjorde det på ett bra sätt.


I den andra avdelningen spetsade 4 Order By Koffe, medan min spetsidé och spik, 7 Paradissi hamnade i andra ytter. Även här fick ledaren bestämma efter behag, och när Paradissi försökte sig på ett angrepp 550 kvar, då ökade Order By Koffe tempot. Nu var Paradissi inte som bäst idag, men dethade nog inte hjälpt, Order By Koffe var bara för bra och vann överlägset.


I V65-3 flög 3 Fly High Kemp till ledningen ochgav aldrig 4 Lady's Photo nån chans att utmana om ledning. Erik Berglöf höll ett hårt tempo, och man varvade på 13,2. Lady's Photo gick i närkamp runt sista kurvan, men in på upploppet stegade Fly High Kemp undan och vann relativt enkelt före en positiv 2 My Life Pointer. Segertiden blev lysande 12,1. Lady's Photo trea.


I den fjärde avdelningen studsade 6 Hubbub till ledning i en märklig stil,. 1 Volentano och 3 Indian Laday galopperade bort sig direkt. Inte heller här var det nån som kom fram till ledaren för att trycka upp tempot, utan Hubbub fick sitta där framme i lugn och ro. 500 före mål kom 13 Danley i en hastig attack, men då ökade Hubbub farten och stegade undan med två längder. Tvåa en positiv 4 Thrust Livia.


I V65-5 tog 4 Fridhems Tiara hand om ledningen, fick omgående 5 Treecko på utsidan. 7 Mamiano fick vinnarhålet. Fridhems Tiara och Treecko stack iväg 600 kvar i ett våldsamt tempo, och ingen annan kunde hänga med. Det stod länge och vägde, men över upploppet visade sig Treecko vara starkast och vann före 8 Destiny Bie Bopp som avslutade positivt. Fridhems Tiara fick nöja sig med en tredjeplats.


V65-6 blev tyvärr ett riktigt sömnpiller då 1 Yolly Tolli T kunde ta ledningen efter 200 meter. 2 Ridgeback pellini galopperade bort sig direkt, medan 10 Benskins hamnade i fjärde inner. Benskins kom ut i tredjespår 600 kvar och försökte attackera, men eftersom det inte var nåt tempo i loppet var han chanslös. Det blev istället Yolly Tolli T som dirigerade hela vägen och tog en enkel seger före just Benskins.


Spelmässigt blev det noll kronor tillbaka. 4 rätt, spikarna missade helt enkelt. Nu har bloggen funnits i en månad, och jag funderar på att förändra den lite. Får se vad jag kan komma fram till. Om nån har nåt förslag så skriv det till mig så får vi se.

Imorgon är det V65 på Täby Galopp, därför blir det inga tips till imorgon. Kommer tillbaka på onsdag med tips till V64 på Solvalla.

V65
 
 
Ingen bild

glegolo

15 juni 2010 07:41

Det enda tips och önskemål jag har, är att du INTE skall ge dig. Jag är inne vareviga dag och kollar hur det går för dig, och jag kollar om du har några heta "potatisar" att förmedla.

Kör på, detta är skitbra underhållning och hjälp i travets krångliga snårskog.

Glegolo
Chaiyaphum - Thailandet

 
Niclas

Niclas

15 juni 2010 09:20

Tack Gregor! Nej, jag ger mig inte, ska lägga ut lite mer info ikväll om eventuella förändringar.
Är förresten inne på din blogg varje dag också, och tycker det är kul och intressant att följa dina strapatser där nere.

http://travspel.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards