Direktlänk till inlägg 13 juni 2010

V65 Charlottenlund 13/6

Av Niclas Carlson - 13 juni 2010 07:42

Så är det då dags för Danmarks svar på Elitloppet - Copenhagen Cup. Man har i år fått ihop ett bra fält, men det känns inte lika hett som Elitloppet gjorde...


De andra loppen är bra dem med, värt att tänka på är när distansen är 1600a, så startar endast hästarna 1-6 med framspår, 7-10 har alltså bakspår!


I V65-1 ger jag tipsettan till 3 Frisk'Em, trots att han varit borta i två månader. Det här är en startsnabb häst, som satt fast med gott om krafter kvar bakom Micro Mesh i ett bra lopp på Färjestad i början av april. Har bara gjort en start efter det, och har siktat på detta efter det. Bra chans! 4 Manhattan DK är startsnabb även han, men en tveksam insats senast, och kanske inte hittat formen igen. 8 Korvet Klintholm var en besvikelse i Sweden Cup senast, kan betydligt bättre än så. Får nu gå bakifrån, och han kan absolut vara med och slåss om det. En mycket intressant start gör 2 Local Conch som är i bra form, men ute på helt fel distans. Flemming tyckte att det fanns inga andra bra lopp att ta ut honom i, och han vill få upp snabbheten i hästen, men han kan absolut vinna ändå. Hästen är ju bra, men otroligt sölig från start. Tappar han inte för mycket så är han med där framme. 9 Turnaround har kapacitet ibland, men det är inte alltid han vaknat upp på rätt sida...

Rank: 3, 4, 8, 2, 9, 1, 5, 10, 7, 6


V65-2 är 5-åringseliten, och här tippar jag 6 Sune Palema som gjorde en fin comeback sist. Tidigare har han radat upp segrarna, och det här är en blivande kanon. Brasegerchans, men jag garderar eftersom Bo Westergård inte alltid kör som han ska...2 Save My Ashes verkar vara en snabb amerikanare, som har haft vsvårt att få till det i år. Senast blev det dock seger, och det kan bli proppen ur nu. 9 Lewis OM var mycket bra när han vann på Solvalla 22/5, lite sämre veckan efter men det var alla Luddes hästar då. Han har kapacitet att slå de här, och får enbra resa härifrån. 5 Herr Ratzeputz har ingen rolig rad med galopper och fler bokstäver än siffror, men får han till det så har han en enorm kapacitet och då blir han livsfarlig här. Favoriten 1 Calamara Donna tror jag kommer att sitta instängd i tredje inner här...

Rank: 6, 2, 9, 5, 1, 10, 4, 3, 7, 11


I V65-3 så ger jag tipset till 3 Kassio Roland som gjorde årsdebut sist, och det gjorde han på bästa sätt. Det är en startsnabb häst som tar ledningen här, och jag tror att han håller undan till seger. Jag chansspikar honom på det "vanliga" systemet. På Jokersystemet garderar jag upp honom med 7 Tom Raider som är i toppform, och från framspår hade han varit spik istället. 9 Keep On Flying trivdes inte i Italien sist, blev struken i ett försök till Sweden Cup sist. Är svårbedömd men får hänga med ändå. har kapacitet att vinna...Favoriten 5 Star Running är i bra form, men är en medhängartyp, och vill gärna slippa vinna...

Rank: 3, 7, 9, 2, 1, 5, 4, 8


Stoeliten utgör V65-4 och här har vi dagens bästa spik! 9 Mathilde Tröjborg har radat upp segrarna i år, och på Jägersro för två starter sen sprängde hon ljudvallen över upploppet. Det här är en snabb häst och med en bra resa så säger det bara pang sista 500...Den som vill gardera gör det med 7 Hoity Toity Face som vilat i fem veckor nu. Såg sliten ut sist, men kommer tillbaka med laddade batterier. Gör säkert ett bra lopp. 4 Frillan Filiokus var också sliten ett tag, men gjorde en bra insats på Solvalla sist och kan bli farlig med rätt resa.

Rank: 9, 7, 4, 2, 6, 3, 10, 5, 1, 8, 11


4-årseliten är V65-5, och stor favorit blir 3 Juggle Face, som galopperade i sista kurvan av Kungapokalen på väg mot seger. Han har begåvats med ett bra spår här och sitter förmodligen i ledning efter 300 meter. Bra chans att vinna om han är felfri. 7 Okay Bee vann det danska Kriteriet förra året och var grym senast då han vann på nytt banrekord. Första utmanare här. 4 Missile Di Pippo är en svårbedömd italienare, men vad jag har hört så är han mycket startsnabb och de siktar på spets här. Kan duga därifrån. 6 Littlemscantbewrong galopperade i en trång situation sist och den starten är bara att glömma. Var strålande när hon vann näst senast och ser ut att  bli en bra häst. Outsider. 5 Magiccarpetride hålls väldigt högt av Steen Juul och han får följa med på kupongen...

Rank: 3, 7, 4, 6, 5, 2, 9, 11, 1, 8, 10


Så är det då dags för Copenhagen Cup 2010. Efter strykningen av Iceland, så känns det som en straffspark för 5 Nu Pagadi, som gjorde det bra i Elitloppet efter tunga resor i dödens. Härifrån kan han hamna i andra ytter om han sköter sig, och fälla alla till slut. Jag plockar dock med 1 Lavec Kronos som Ludde ska köra i spets med. Att han tar ledningen felfri är det inget snack om, men han kan galoppera också, och i så fall sitter 3 Noras Bean i spets. Han ska nämligen också laddas från start, så det kan bli en makalös öppning här...Det kan gynna 7 Spring Erom, som kan få rygg på Nu Pagadi med lite tur. Håller han den kan han kanske överraska...

Rank: 5, 1, 3, 7, 2, 8, 9, 4, 6


Lycka till!

V65
 
 
Ingen bild

Monica

13 juni 2010 09:51

Lycka till med spelet,
men en fråga:hur får man matematiskt på Jokersystemet?

 
Niclas

Niclas

13 juni 2010 09:54

Tack!
På fliken "ABCD", så bockar man bara bort de bockarna i det loppet. Så gör jag även med spikarna.

http://travspel.bloggplatsen.se

 
Niclas

Niclas

13 juni 2010 09:55

Lycka till själv också!

http://travspel.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards