Direktlänk till inlägg 7 juni 2010

Sammanfattning V65 Mantorp 7/6

Av Niclas Carlson - 7 juni 2010 22:05

Regnet hade fallit över Mantorp större delen av dagen, men banan höll trots det toppklass.

I V65-1 tog storfavoriten 5 Target Hoss ledningen efter 250, med värsta motbudet 9 Rutger Raket i tredje ytter. Jorma Kontio och Target Hoss fick bestämma efter behag, men trots det var Target Hoss en slagen häst redan 500 kvar. Rutger Raket gick med i 3 Min Narkissos rygg och över upploppet så sprintade Rutger Raket iväg från sina konkurrenter och vann enkelt.


I V65-2 satt kontio i spets igen, denna gången med 1 M.T Evita. 5 Egolina Sånna inledde första 500 i tredjespår innan hon till slut landade i dödens. 10 Chanel Håleryd satt i fjärde ytter, och attackerade ruskigt fort 700 kvar. Speeden ebbade dock ut när de svängde in på upploppet och istället så stegade Egolina Sånna iväg och vann hur lätt som helst. En mycket bra insats!


Treåringsloppet såg 3 Update som jättefavorit, och han gjorde ingen besviken. Till ledning efter 200 meter, och sen fick han bestämma som han ville. 8 Belgrado gjorde det bra från dödens och blev tvåa, men Update vann med gott om krafter kvar och väldigt enkelt.


I den fjärde avdelningen lyckades 1 Smash Express hålla ledningen, men fick ett par tryckare av 3 Travelling Man som kom fram i dödens efter 400 meter.Dessa två satte upp ett rejält tempo sista 600, men båda kroknade till slut. 4 Casander Boy satt i andra ytter och attackerade runt sista sväng och såg ut att gå mot en klar seger, när 10 He's A Gangster kom farandes längst ut. Dennes speed var för stark för Casander Boy som fick ge sig med en halv längd.


I V65-5 tog 3 Ewe Palema lätt hand om ledningen, medan 1 Nahar tog sig ut i andraspår. Nahar gick sedan till attack efter 500 meter, och landade i dödens två varv före mål. Dessa två utkämpade sen en duell sär ingen ville ge sig. Ewe Palema drog dock nytta av att han är klart speedigare än Nahar, och vann med en hals tillgodo, på nya banrekordet 15,0/2640, bara tre tiondelar från det svenska rekordet. En toppinsats av båda hästarna!


Ina Scots Ära avslutade V65-omgången, och efter strykningarna av 5 Alvena Pele och 6 Select Yankee blev detta ett helt annat lopp än jag trodde från början. När 8 I Won't Dance blivit nerstruken till sjättespår, så laddade Erik Adielsson rejält från start och tog sig lätt till ledningen. 10 Oracle inledde i tredje ytter, men kände sig tvingad att gå fram i dödens efter 800 meter. 1 Sundsvik Saigon satt i vinnarhålet och väntade på lucka, men förgäves, för I Won't Dance och Oracle var bara bäst. Dessa två stred sida vid sida, men 75 före mål så gick I Won't Dance undan och vann med 1,5 längd. Båda två var mycket bra, och bra travlopp är alltid roligt att se.


Spelmässigt blev det ju inte så bra. En femma på båda systemen, där första avdelningen var missen.

Men jag ger inte upp. Snart tar vi dem!

V65
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards