Direktlänk till inlägg 6 juni 2010

V65 Axevalla 6/6

Av Niclas Carlson - 6 juni 2010 00:12

Söndagens V65-omgång avgörs på Axevalla och håller hög klass. Flera fina lopp med kanonhästar på banan. Det ser ut att bli en ganska så lätt rad, så V6-spel rekommenderas...


I den första avdelningen blir årsdebuterande 1 Yield Boko jättefavorit. Jag brukar ranka ner dem som årsdebuterar, men faktum är att motståndet här är så dåligt, så jag tror att Yield Boko har jättechans att vinna här. Motbudet är 9 Global Glide, som har haft svårt att övertyga i år, men formen kommer nu. Bakspåret gör att det blir tal om n svepning á la Flemming Jensen sista 700. Sen får vi se vem som är bäst för dagen...

Rank: 1, 9, 5, 3, 8, 2, 6, 7, 4, 11, 12


Ett lurigt stolopp utgör V65-2, och här ger jag tipset till 7 Noble Conch som blev grovt störd till galopp när attacken skulle sättas in på Solvalla senast. Här har hon bra chans till revansch. 8 Fröhliche gör alltid bra lopp och är med där framme, är dessutom kuskförstärkt nu med Svanstedt, och kan bli farlig. 3 Carmen Tooma har bra kapacitet, och kan få ett fint lopp här. Luringarna är 2 Jasmine Broline, som har bra läge, och 4 Whizz bang som var riktigt bra vid segern senast.

Rank: 7, 8, 3, 2, 4, 5, 1, 6, 11, 9, 10, 12


V65-3, och här hittas den första spiken. 3 Molly Rocket är riktigt startsnabb, och kan mycket väl ta ledningen här. Det är dock inget måste då hon går lika bra bakifrån, så här kan Flemming Jensen göra som han vill. Formen är dessutom på topp. 5 Too Cool To Loose är snabb ut också, och tar ledningen om inte Flemming vill ha den. Gör bra lopp från spest, och leder länge i så fall. 4 Champ Lover gjorde bra ifrån sig sist...

Rank: 3, 5, 4, 2, 1, 6, 11, 10, 9, 7, 12, 8


V65-4 är Andra testet till Stochampionatet, och motiverad storfavorit blir 4 Jullan. Jullan har gjort det riktigt brahela tiden, och detta är en topphäst. Frågetecken dock för distansen, men eftersomhon troligtvis sitter i ledningen är det väl knappast nån som går fram för att störa. Spik! 1 Calypso Sund gör det bra hela tiden och kan vara tvåa här. 3 Elindra Sånna kan vara en platsrysare...

Rank: 4, 1, 3, 12, 8, 11, 9, 2, 5, 10, 6, 7


Hertiginnan av Västergötland Kronprinsessan Victorias lopp är V65-5. Ett fint lopp där alla hästar körs av kvinnor. 5 Tjacke Gold får förstastrecket, då han är i bra form, och har dessutom begåvats med Jennifer Tillman i sulkyn. 6 Tara Defi är också i bra slag, och 7 Voodoo Hornline närmar sig toppformen allt mer. 3 Giddson vann ett billigt lopp på Tingsryd senast, men är bra i grunden. 9 Galax Trot får ett fint smyglopp här och kan fälla alla över upploppet. 11 Ravage Du Lys är i riktgt bra form, men hade nog hellre sett att distansen varit ett varv längre...

Rank: 5, 6, 7, 3, 9, 11, 12, 8, 10, 1, 2, 4


V65 avslutas med Guldstoet 2010, och stor favorit blir obesegrade jättelöftet 4 Prada Pellini. Prada Pellini har radat upp fina prestationer, och sist var hon totalt överlägsen efter att ha spetsat från spår 8. Blir svårslagen gen. Jag garderar dock med 11 Roxa Sisu, som vann lätt på Åby senast. Gången innan blev hon överkörd av Nice Kronos, men reparerade till en tredjeplats. har hög kapacitet, men det kan bli för svårt...

Rank: 4, 11, 1, 2, 5, 10, 9, 7, 8, 3, 6, 12


Lycka till!

V65
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards