Direktlänk till inlägg 5 juni 2010

Sammanfattning V65 Axevalla 5/6

Av Niclas Carlson - 5 juni 2010 22:17

Axevalla körde V65 på lördagskvällen och det var flera imponerande vinnare vi fick se.

Det började direkt i V65-1 där 5 Odin Vategård tog ledningen, för att släppa omgående till 8 Maximan Effect. Denne fick direkt storfavoriten 10 Maestoso utvändigt om sig. 7 Orlando Laser galopperade i första kurvan. Maestoso satte press på ledaren 1100 före mål, och fick ta över ledningen. Resten av loppet var en ren uppvisning, då Maestoso bara försvann till en överlägsen seger. Mycket imponerande och den här fine fyraåringen kan duga långt.


I V65-2 sprintade 1 Mr Jeowill till ledningen. Den höll han hela vägen och det var bara 10 Pure Elite som kunde utmana. Denne fick gå i dödens hela loppet och höll storstilat till andrapriset, men Mr Jeowill vann lätt.


2 Lord Rocket spetsade hur lätt som helst i V65-3 och behövde inte anstränga sig nämnvärt för att vinna. Flemming Jensen packade ihop fältet runt sista kurvan för att inte släppa ut 1 Wim Van Camstra som satt i rygg. När Flemming sem petade på Lord Rocket så stack han undan till en enkel seger.


I den fjärde avdelningen lyckades 1 Pheripherique med stor möda hålla ledningen. Tempot var lågt och ledaren fick hållas där framme. In på upploppet försökte han rycka undan, men då kom luckan för 4 Fool's Gold som liftat med i rygg. Fool's Gold gick förbi över upploppet, och vann tämligen enkelt.


V65-5 och V65-6 har jag faktiskt inte sett, men i V65-5 vann 2 Gitano, medan 4 Kingly Skovly ägnade sig åt galopp. Och i den sista avdelningen hade 7 Reven d'Amour som väntat lekstuga och vann överlägset.


Resultatet blev då 4 rätt på "vanliga" systemet, och 5 rätt på Jokersystemet. det är tyvärr bara så att mina idéer inte är rätt just nu...

V65
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards