Alla inlägg den 25 juni 2011

Av Niclas Carlson - 25 juni 2011 21:04

Midsommarhelgens V75-omgång avgörs enligt traditionen i Kalmar på söndag. Omgången ser en hel del starka favoriter, och risken finns för bottenutdelning. Jag gör det hela lite svårare, och plockar bort en av Svanstedts jättefavoriter helt (pga orutin och svårt spår), och spikar i det svåra sista loppet.

Tyvärr är det stor tidsbrist för mig, så jag har inte riktigt tid till att skriva ner nån analys av loppen tyvärr...Men ett systemförslag bjuder jag på i alla fall:


1) 4 Sanity (3-10)

2) Alla 12 startande

3) 1,4,10 (5-7)

4) 6 Torgil (4-3)

5) 3,6,10,13,14 (4-8)

6) 2,3,5,10 (6-7)

7) 9 Nash As (8-11)


720 rader = 360 kronor


Kort om spikarna:


Sanity (V75-1) var smällfin senast och vann hur lätt som helst. Han är snabb från start och även om Ludde säger att han ska svara med Yukon Boko, tror jag att Sanity sitter i spets efter senast 500 meter. Därifrån blir han svårslagen, men han såg så bra ut senast att jag tror han kan vinna från dödens också.


Torgil (V75-4) dundrade till ledning efter 200 meter senast och hade sen lekstuga. Såg nästan ut som en ny häst, och var riktigt bra. Har ett perfekt spår här, och vägen mot ledningen ligger öppen. Toppchans!


Nash As (V75-7) var bra senast och var på väg mot segern när han plötsligt slängde sig i galopp med 200 kvar. Ska enligt Ludde träna riktigt bra efteråt, och han gillar distansen. Kliver han bara iväg felfritt, så har han kapacitet att sänka hela fältet. Jag tror att Nash As vinner tämligen enkelt.


Lycka till allihop!

V75
Ovido - Quiz & Flashcards