Alla inlägg den 22 juni 2011

Av Niclas Carlson - 22 juni 2011 08:22

Det är onsdag och dags för V64. Men inte på Solvalla, som tagit semester ett tag framöver, utan på Vaggeryd. Jodå, sommaren är här, åtminstone i almanackan, och då sticker V64 ut på turné. Ett bra koncept och kul för de mindre banorna. Kvällens omgång ser öppen ut, och även om det finns några bra favoriter så tror jag utdelningen kan sticka iväg ändå. Dagens spik är:


V64-3: 11 Ojos Del Salado - Conrad Lugauer


Ojos Del Salado blev en snackhäst runt Jägersro i vintras. Deta sedan han visat enorm fart, men också en hel del galopper. Han har stabiliserats något, men senast straffade han ut sig med en galopp ändå. Gjorde ett bra lopp ändå, och är på väg uppåt i form. Han har väldigt hög kapacitet, och har som sagt enorma fartresurser. Går han felfritt tror jag han är överlägsen här, och jag tvekar inte det minsta när det gäller att spika honom. Det är bara galopp emot.


Då Ojos Del Salado blivit struken hamnar spiken istället på:


V64-2: 3 Sammarco - Björn Goop


Sammarco har alltid visat hög kapacitet men har också strulat till det för sig själv rätt så ofta. Han är nu valack sen ett tag tillbaka och har stabiliserats en aning. Han hade vilat inför senaste starten och satt då fast med en del krafter kvar. Såg fin ut, och har ett bra läge här. Han gillar distansen och formen pekar uppåt. Jag tror han har bra chans att vinna och jag spikar!


Lycka till!

Ovido - Quiz & Flashcards