Direktlänk till inlägg 24 september 2011

Resultat V75 Färjestad 24/9

Av Niclas Carlson - 24 september 2011 19:29

Rätt rad:


11 Mack Pointer (5,93) (15%)

4 Gazza Crown (53,66) (3%)

10 Global Kitten (15,93) (6%)

4 Fantoccini (2,34) (40%)

7 Gomnes Tornado (3,16) (38%)

6 Sanity (4,09) (18%)

4 Grand Tealight (18,42) (9%)


7 rätt: 5 997 420:-

6 rätt:       9 997:-

5 rätt:          398:-


Det såg svårt ut på förhand och det var precis vad det blev. Det började bra med Mack Pointer, men sen blev det värre. Tre rätt till slut och det är ju inget att skryta med precis. Men stort grattis till de som satte sju rätt idag, riktigt bra jobbat!


Kort om dagens (usla) spikar:


Rockefeller F (V75-2) inledde som väntat lite trögt och kördes fram i dödens efter 500 meter. Tryckte då hårt på ledaren utan att få ta över, och fick nöja sig med dödens. Stannade helt med 800 kvar och måste ha varit sjuk. Usel!


Mermaid's Legacy (V75-3) hade inte en chans att försvara innerspåret och ledningen. Hamnade istället i fjärde inner och därifrån vinner man inga lopp. Kom fram i tredje inner med 500 kvar, men satt sen bara och letade efter en lucka som aldrig kom. Spurtade hyggligt över upploppet, men var ju mil från segerstriden. Usel!


MT Big Business (V75-7) fick en bra start och kom direkt fram i dödens. Blev avlöst där efter 800 meter och fick därefter ett perfekt lopp i andra ytter. Gick till attack med varvet kvar men tog sig då knappt framåt. Lyckades passera hästen i dödens med 500 kvar men stannade sen totalt och var riktigt usel!

V75
 
 
Ingen bild

Sam

25 september 2011 14:41

Fem av 5 och båda spikarna avklarade.
Lyckades ändå missa 7 rätt på Sanity som var reserv på 2 hästar. Surt, men 6 rätt gav helt okej.

Niclas Carlson

25 september 2011 18:15

Riktigt jäkla surt...
Men bra jobbat ändå. Så det blir ju ett grattis men det kunde ju varit så mycket mer...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards