Direktlänk till inlägg 8 september 2011

Resultat Dagens spik och Dagens skrällbud V64 Solvalla 7/9

Av Niclas Carlson - 8 september 2011 07:57

Solvalla stod som vanligt värd för V64, som blev lite lurigare än vad jag hade trott.


Dagens spik startade i V64-2. Det var Per Lennartsson som körde Ypsilon Boko, och så här gick det:


Ypsilon Boko klarade sitt luriga spår från start och gick iväg felfritt. Hamnade direkt i tredje ytter, en position som Per Lennartsson verkade väldigt nöjd med. Men tempot där framme var inget att hurra över, och för mig är det en gåta varför inte Lennartsson körde fram i dödens. Nu satt han kvar i tredje ytter hela vägen, och när det började gå fort sista 600 hade Ypsilon Boko problem att hänga med i tempoökningen. Han gick så fort han kunde, men var chanslös att utmana om segern. Kom i mål som trea, men känslan är att han varit sämst tvåa om han kört framåt i tid. Bortkörd, enligt min mening!


Ev odds: 3,20

V64-streck: 37%


Dagens skrällbud startade i V64-3. Det var återigen Per Lennartsson som körde, denna gång hette hästen Prins Alf. Så här gick det:


Prins Alf laddades rejält från start, men kom inte åt ledningen. Såg ut att få gå i dödens, men blev stekhet efter ett tag och kördes till ledning efter 600 meter. Fortsatte ligga på stenhårt efter det och varvade på vassa 13,2. Började mattas med 600 kvar, men krigade berömvärt fram till 300 kvar då han inte hade några krafter kvar. Dalade genom fältet över upploppet och stapplade i mål långt efter segraren. Ursäktad av allt, men tråkigt att se...


Ev odds: 10,10

V64-streck: 8%

 
 
Ingen bild

Sam

8 september 2011 14:53

Håller med dig lite grann om Ypsilon angående att Per körde bort honom. Tycker dock inte att han såg lika fin ut som näst senast.
Men när Tarzan kör ett av de mest taktiska lopp jag någonsin sett så är det svårt för Ypsilon att vinna. När Saston sätter sig i andra ytter finns det inte riktigt något att göra. Hade Tarzan tagit spets hade Ypsilon gått fram utvändigt. Nu skulle han istället bli hängande i tredjespår i tre varv vilket inte är optimalt. Även om han var låst så tycker jag att han borde gett sig iväg med ett varv kvar och alternativt ökat så mycket att Saston nått ledningen och därmed Ypsilon fått dödens och blivit tvåa. Men loppet vanns inte av Saston utan av Tarzan

Niclas Carlson

8 september 2011 16:51

Faktiskt så var det så. Men jag tror att om Per hade gått iväg så hade Tarzan tryckt sig till ledning istället. Men det får vi aldrig reda på, och istället får vi hylla Tarzan för en snygg styrning för en gångs skull...

 
Ingen bild

Sam

9 september 2011 02:31

Men att Tarzan ska fortsätta lalla är det nog ingen som tvivlar på.
"Så bra som det gått nu så vinner antagligen jag eller Marcus nästa lopp, nä skämt åsido, de är chanslösa, eller nä förresten, de har ganska bra chans men dåliga lägen"
Något liknande dillade han om iallafall har jag fått höra. Ska tilläggas att jag själv inte hörde intervjun.

Niclas Carlson

9 september 2011 07:05

Det lät nåt sånt. Men visst kommer han fortsätta köra bort lopp:) Det är det nog ingen som tvivlar på:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards