Direktlänk till inlägg 22 mars 2011

Resultat V65 Bollnäs 22/3

Av Niclas Carlson - 22 mars 2011 23:31

Rätt rad:


5 Sandrngham Hanover (4,55) (25%)

6 Puma Jerva (5,35) (10%)

11 Tang Launcher (8,10) (18%)

2 Hibogubben (4,44) (23%)

10 Mafioso (4,86) (34%)

12 Caballion (2,55) (52%)


6 rätt: 28 779:-

5 rätt:      798:-


Försöket med fyra spikar slutade i ren katastrof. Ingen vann och man känner sig totalt misslyckad en kväll som denna...


Kort om kvällens spikar:


Stay The Night (V65-1) kom fram i dödens efter drygt 600 meter. Tryckte upp farten med 500 kvar, men såg trög och ovillig ut runt dn sista kurvan. Försökte koppla greppet på ledaren, men med 100 meter kvar galopperade han bort sig. Var inte som bäst idag heller...


Filofax NO (V65-2) hamnade även han i dödens. Tryckte sig till ledning med 600 kvar, men fick hård press av vinnande Puma Jerva som liftat med bakom hela vägen. Hade svårt att freda sig med 400 kvar och med 120 meter kvar fick han ge sig. Försökte att kontra men lyckades inte. Gjorde ändå ett bra lopp men fick stryk av en kraftigt förbättrad Puma Jerva.


Rino Dox (V65-4) fick en elak inledning med tredjespår första 1200. Hamnade därefter i dödens, men var chanslös att utmana om nån tätplats. Kämpade på så gott han kunde, men var riktigt trög och seg idag.


Mighty Kronos (V65-6) kördes till ledning efter 200 meter. Drog sen i bra tempo, men var fullständigt chanslös att svara när Caballion tryckte upp tempot med 500 kvar. Fullföljde godkänt till tredjeplatsen en bra bit bakom de två första.

V65
 
 
göran

göran

23 mars 2011 08:03

dax för keno..ett underskattat spel........

http://narog

Niclas Carlson

23 mars 2011 14:35

Lycka till med det!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards