Alla inlägg den 16 mars 2011

Av Niclas Carlson - 16 mars 2011 23:13

Rätt rad:


5 Iceland (1,66) (82%)

6 Nero Capar (1,87) (73%)

5 Super Cent (7,03) (30%)

5 Valnes Bonnie (12,18) (12%)

1 Origami (1,60) (80%)

2 Jasper Lane (20,10) (8%)


6 rätt: 4 334:-

5 rätt:      42:-

4 rätt:        0:-


Det blev inte alls som jag hade tänkt mig ikväll på Solvalla. Tre rätt är riktigt uselt, och ingenting jag är nöjd över. Sen kan man alltid diskutera hur vissa kuskar lägger upp taktiken i media och sen inte håller det....


Kort om kvällens spikar:


Powee E (V64-2) öppnade hyfsat och kunde glida till ledning efter 300 meter. Fick sen bestämma ett tag innan han fick stenhård press med 600 kvar. Hade problem att freda sig och 200 kvar hade han gjort sitt. En riktigt dålig spik.


Notable Nuts (V64-4) fick en bedrövlig start och hamnade i femte ytter. Gick med i tredjespår med 700 kvar, men hade mycket långt fram när det var 300 kvar. Gick till egen attack med 200 kvar och flög fram, men hann inte ända fram. Bortkörd av Björn Goop...

V64
Av Niclas Carlson - 16 mars 2011 01:59

Solvalla står som vanligt värd för onsdagens V64. Jag har, i ärlighetens namn, inte läst på särskilt mycket idag då jag har haft annat för mig. Men jag ger min syn på omgången ändå...


I V64-1 gör fjolårets elitloppsvinnare 5 Iceland comeback. Han såg inte särskilt fräsch ut i sina januaristarter, och har nu fått lite vinterträning istället. Ska normalt sett ha bra segerchans, men "Tarzan" varnar för att det kan saknas lite tempo i honom, och dessutom hotar Hans-Owe Sundberg med att köra 3 Scarlets Aino i ledning. Därför garderar jag Iceland med just 3 Scarlets Aino, som ibland kan bli lite väl het. Håller han sig någorlunda lugn kan han klara 2140 också, och han går bäst i ledning. Jag tar även med 7 Alvena Pele som kan gynnas rejält om de två förstnämnda kör för hårt mot varandra.


I V64-2 hittar jag kvällens första spik i form av 4 Powee E. Han är riktigt vass från start och lär ta hand om ledningen direkt. Sen hoppas jag innerligt att Claes Sjöström kör där, för då ska det vara en toppchans. Spets och slut är vad jag hoppas på.


V64-3 är ett lärlingslopp över 2640 meter. Min vinnare är 7 Amadeus Boko som är på väg uppåt i form och höll bra från ledningen senast. Ska dock garderas då han inte gärna sätter nosen först. 4 Carlito Brigante har inget emot distansen och är inte så tokig. Kan vara en kul rysare. 5 Super Cent börjar hitta formen igen och är inte helt borta. 9 Rydens Ginny gick bra senast och kan få ett kanonlopp här. 11 King BB kändes fin senast enligt Erik och blir ganska bortglömd ikväll. Kan vara draget! 12 Ultra Speed SR har varit bra vid segrarna, men då gått i ledning. Har kapacitet för seger.


I V64-4 kommer kvällens andra spik. 6 Notable Nuts flög fram över upploppet senast och var mycket nära att hinna fram till seger. Kort distans nu ska inte innebära några problem, och jag tror han är huvudet högre än sina konkurrenter ikväll.


I V64-5 heter min vinnare 6 Laurentius Emile. Han har nu ett lopp i kroppen och har ett bra läge då han är snabb ut. Kan han ta sig till ledningen ökar hans chanser och han rensar bra. 1 Origami blir troligen klar favorit här och han var fin vid segern senast. Bra läge här och är med i segerstriden. 3 Halberdier kan strula till det för sig själv ibland, men när han går felfritt så är han bra. Formen är fin och som sagt, felfri är han med i striden igen. 10 MT Excellency är inte så tokig och spurtade bra senast. Rejält bortglömd nu och är ett roligt streck.


I V64-6 är min vinnare 7 Felix Vingboons. Han är i bra form, men kanske att distansen är i kortaste laget. Får ofta elaka lopp och riskerar att få det igen, men han har definitivt kapacitet för seger. 6 Incredible Accent har kanske inte riktigt samma fina form som för några veckor sedan. Han är snabb ut och lär sticka till ledning och sen dra stenhårt hela vägen. Men hur är formen? 4 Caminetto är på väg uppåt i form och har nu fått ett hyfsat läge. Loppets roliga streck!


Systemet ser ut så här:


1) 3,5,7 (4-1)

2) 4 Powee E (3-6)

3) 4,5,7,9,11,12 (8-2)

4) 6 Notable Nuts (2-12)

5) 1,3,6,10 (8-2)

6) 4,6,7 (12-1)


216 rader

Lycka till!

V64
Ovido - Quiz & Flashcards