Direktlänk till inlägg 22 mars 2011

V65 Bollnäs 22/3

Av Niclas Carlson - 22 mars 2011 00:00

Tisdagens V65-omgång avgörs i Bollnäs. Jag brukar ju stå över när det hålls tävlingar i norr, men denna dag gör jag ett undantag. Det ser busenkelt ut ikväll, och utdelningen lär knappast nå några astronomiska höjder.


V65-1: 8 Stay The Night har varit riktigt fin den senaste tiden och radat upp segrarna. Senast höll han undan väldigt knappt i en tät slutstrid och travet var inte helt fläckfritt. Möter här konkurrenter som han normalt sett bollar med och ska ha stor chans att vinna loppet. Spikas! Vill man gardera rekommenderas streck för 9 Campbell Ås som gjorde en bra insats i årsdebuten senast. Har en vass speed när han får draghjälp, men jag tror han får sikta in sig på andrapriset ikväll. 5 Sandrngham Hanover är en riktigt fin häst som är i bra form. Gör upp om andrapriset.

Rank: 8, 9, 5, 4, 3, 6, 1, 2, 7


V65-2: 8 Filofax NO kördes till ledning med varvet kvar senast och var sen totalt överlägsen. Samma förutsättningar ikväll, och jag tror han är lika överlägsen igen. Spikas! Vid gardering så gick 6 Puma Jerva bra bakom Filofax NO senast men var en bra bit bakom. Hade behövt stå minst 20 meter bättre till, och får svårt att vinna. Men andraplatsen kan hon fixa. 7 Månprinsen AM gör årsdebut här och behöver säkert nåt lopp i kroppen. Bör vara med i striden om andrapriset.

Rank: 8, 6, 7, 3, 5, 4, 1, 2


V65-3: Ett lågklassigt lopp där vem som helst kan vinna. Tipsettan till 2 Crossfire Rivner som har lopp i kroppen efter en lång vila. Kan duga. 7 K Prinsen gör årsdebut. Snabb ut och når han ledningen kan det gå vägen. Många streck rekommenderas, jag tar med alla och hoppas på en jätteskräll...

Rank: 2, 7, 3, 11, 9, 10, 1, 5, 4, 6, 12


V65-4: 9 Rino Dox är i kalasform och har en fantastisk vinnarskalle. Kördes fram i dödens med varvet kvar senast och krigade sig till en knapp seger. Behövde det loppet i sig och jag tror han krossar allt här. Spikas! Vid gardering så gjorde 6 Vildvitter ett bra lopp senast och var nära i mål. Verkar ha ryckt upp sig och kan slåss om andrapriset ikväll. 2 Hibogubben gick i ledningen senast och var knappt slagen som fyra. Det lär bli ledning här igen, och han är med i striden om andrapriset.

Rank: 9, 6, 2, 1, 11, 10, 12, 4, 8, 3, 7, 5


V65-5: Ett vidöppet sprinterlopp med en rad segeraspiranter. Tipsettan går till 4 Castor Race som kommer tillbaka efter en kort vila. Är van vid tuffare motstånd och ska ha hyfsad chans att vinna. 3 It's A Face vräkte sig i galopp senast. Var helt ok i starten innan, och har ett bra läge här. Med i striden. Jag hoppas dock återigen på en jätteskräll och plockar med alla 11 startande...

Rank: 4, 3, 2, 5, 6, 1, 9, 10, 7, 12, 11


V65-6: Ett trevligt långlopp avslutar, och jag drar till med en fjärde spik! 2 Mighty Kronos galopperade bort sig i sista kurvan senast. Var gott gåendes då och hade varit med i segerstriden utan galoppen. Kan öppna bra och kommer han till ledningen är loppet avgjort direkt. Kan även vinna den tunga vägen. Jag tror han vinner ganska så enkelt. Vid gardering så är 6 Ted Blågul det hetaste motbudet. Jag är dock inte helt säker på att han gillar den långa distansen, men han kan vara med och slåss om andrapriset ändå. Kapable 12 Caballion gör en intressant årsdebut här. Han gjorde några ruskiga lopp förra året, och visade att han har hög kapacitet. Kan fixa en pallplats här.

Rank: 2, 6, 12, 13, 15, 7, 10, 3, 11, 8, 4, 1, 14, 9, 5


Systemet ser ut så här:


1) 8 Stay The Night (9-5)

2) 8 Filofax NO (6-7)

3) Alla 11 startande

4) 9 Rino Dox (2-1)

5) Alla 11 startande

6) 2 Mighty Kronos (6-12)


121 rader

Lycka till!

V65
 
 
Ingen bild

Niklas

22 mars 2011 16:57

Tjena Niclas, kul system! Ryggar rakt av som vanligt även om Mighty Kronos känns som en säkerhetsrisk! Nu tar vi dom! :)

Niclas Carlson

22 mars 2011 17:41

Tjenare!
Jag tycker det ser ut som att spikarna bara vinner, men visst, Mighty Kronos är lite av en chansspik med tanke på galoppen senast. Vi håller tummarna!

 
Ingen bild

Izze

22 mars 2011 17:00

Kan bli intressant att spela trio i avd 4.
1. Rino Dox
2. Vildvitter
3. Ares R.B (wildcard, annars 1,2,7,10,11)

Niclas Carlson

22 mars 2011 17:41

Det ser ju inte helt fel ut:)
Lycka till, Izze!

 
Ingen bild

Micke

22 mars 2011 17:02

Tjenare! Tros om det här då? Lite chansningar men det hör ju till.
1) 7,8,9
2) 4,6,8
3) 3,7
4) 4,5,6,9,11
5) 9
6) 15

Lycka till!

Niclas Carlson

22 mars 2011 17:42

Tjenare Micke!
Det ser väl inte så tokigt ut, och jag brukar ju tycka det är kul att fälla favoriter. Lycka till!

 
Mats

Mats

22 mars 2011 20:27

Tja! Det har varit mycket prat om att hästpriserna sjunkit. Tror du att det minskar intresset för spelandet? Är det färre hästar som är med och tävlar? (Jag är ej hästproffs.)

http://sportmax.se

Niclas Carlson

22 mars 2011 23:31

Tjena Mats!
Det har varit rätt så tunt i ganska många lopp under vintern, och det kan mycket väl ha berott på att det finns för lite hästar. Antalet nyfödda har sjunkit i flera år, och nu börjar man se resultatet av det. Sen är det ju så att det är dyrt att äga häst själv idag, och det finns helt enkelt inte tillräckligt många som anser sig ha råd med det. Därför går priserna neråt och rimligtvis då även antalet hästar. Så om några år kan det vara värre än det vi har sett hittills...
Men jag tror inte att det minskar spelandet. Svenskar är ett spelgalet folk och lirar om det så bara finns tre hästar i alla lopp...

 
Ingen bild

Sam

22 mars 2011 21:34

Synd med spikarna :/
Kan informera dig att om jag hade spelat idag hade jag spikat lika dant i de första avdelningarna.
Sen tycker jag att 8 Stay the Night blev lite bortkörd. Fanns ingen anledningen att gå ut i dödens och glida fram i ett litet fällt om han inte ska upp och pressa på ledaren som han enligt mig inte gjorde.

Niclas Carlson

22 mars 2011 23:27

Synd och synd, det var ju ren katastrof...Tänk att nåt som ser så lätt ut på förhand kan bli nåt helt annat...
Vad det gäller Stay The Night så gjorde han nog ändå rätt. Det är svårt att ta flera längder i de snabba avslutningarna som det blir nu, men han inte bra idag. Hade inte vunnit utan galoppen.
Hoppas att du lirade Mafioso i alla fall?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Carlson - 25 mars 2012 00:01

Jag har ju redan nämnt det tidigare i veckan, men från och med nu flyttar jag alltså bloggen. Den nya sidan som ni kan hitta mig på är:   http://niclastravtips.wordpress.com/       Denna sidan kommer att vara kvar, men kommer inte att upp...

Av Niclas Carlson - 24 mars 2012 01:51

Sundbyholms travbana utanför Eskilstuna står som värd för veckans V75-omgång. En omgång som, trots att det kryllar av topphästar, inte känns så jätteupphetsande ändå. Jag kan inte sätta fingret på varför, men så är känslan. Flera av loppen känns öppn...

Av Niclas Carlson - 23 mars 2012 01:06

Fredagens V65- och DD-omgng avgörs på Romme. Loppen håller ganska hygglig klass, men det ser ut att bli favoritbetonat, så en låg utdelning är att vänta. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 3 Calvados Yankee har gjort två starter i år och närma...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 09:26

Hej på er, mina trogna läsare. Ja, alla nya också för den delen:) Jag har länge haft en egen önskan om att fixa till en lite mer personligare och trevligare sida än vad den här bloggen kan göra, och nu äntligen har jag haft tid och inspiration till...

Av Niclas Carlson - 22 mars 2012 02:07

Torsdagens V65- och DD-omgång arrangeras av Östersundstravet. Man har fått ihop en rätt så bra omgång, och jag tror det kommer bli rätt så bra betalt för dem som lyckas pricka sexan. DD-loppen löser jag så här:   DD-1: 9 Insect Face var kraftig...

Ovido - Quiz & Flashcards