Alla inlägg under juli 2011

Av Niclas Carlson - 1 juli 2011 11:00

Bergsåker kör hårt i helgen, både fredag och lördag. Fredagens godbit är förstås E3-finalen för ston, där Miss Shape och Björn Goop blir klara favoriter. Jag tror hon vinner, men känns ganska tråkig att ha som dagens spik. Därför blir istället dagens spik:


V65-1: 10 Highway To Hell - Robert Bergh


Highway To Hell är i bra form och har spurtat bra utan att hinna ända fram på slutet. Nu är det Bergharn själv som kör, och jag tror det blir ett lite mer offensivt upplägg ikväll. Jag litar på att Bergh kör i tid och tror att Highway To Hell vinner detta ganska så enkelt.


Lycka till!

Av Niclas Carlson - 1 juli 2011 08:12

Torsdagens spik startade i V65-5. Det var Nursery Rhyme och Anders Svanstedt som fick förtroendet, och så här gick det:


Nursery Rhyme flög som väntat direkt till ledning, men valde sen att svara när storfavoriten Ibiza Broline kom fram. Resultatet av det blev ett mycket högt tempo, och Nursery Rhymes segerchanser var i princip borta redan med varvet kvar. Tempot hölls uppe hela vägen, och med 300 kvar började Nursery Rhyme att mattas. Hade visserligen fortfarande greppet med 250 kvar, men tröttnade över upploppet och blev till slut fyra. Stallkörning? Ja, frågar ni mig och många andra så var det ganska så uppenbart ikväll. Men det är tyvärr sånt man får ta med i beräkningarna också, och det gjorde inte jag denna gång....


Ev odds: 8,40

V65-streck: 15%

Ovido - Quiz & Flashcards