Alla inlägg den 19 juli 2011

Av Niclas Carlson - 19 juli 2011 12:20

Söndagens V65-omgång på Axevalla ser rätt så favoritbetonad ut. Stochampionatet ska avgöras, och jag har förhoppningar om ett riktigt bra lopp. Jag tycker det blev lite mer öppet efter Tamla Celebers överraskande förlust i kvalet i fredags.


Söndagens system ser ut så här:


1) 5,4,9 (6-3)

2) 1,3,2,9,5 (8-4)

3) 2,6,3 (4-1)

4) 11 Yankee TL (2-3)

5) 10 Merger Blue Chip (5-1)

6) 12,2,4,1 (6-3)


180 rader


Kort om spikarna:


Yankee TL (V65-4) har sett fullständigt lysande ut de senaste starterna. Har tyvärr suttit fastlåst då, men det lär hon knappast göra nu. Kan få ett perfekt smyglopp här och har en otrolig speed att tillgå. Jag tror hon spurtar ner allt över upploppet. En kul chansspik!


Merger Blue Chip (V65-5) imponerade enormt senast då hon vann på en vass tid. Visade en otrolig speed och såg riktigt fin ut. Möter tuffare motstånd nu, men jag tror att hon har bra chans att vinna igen. Speedar ner allt över det långa upploppet?


Lycka till!



V65
Av Niclas Carlson - 19 juli 2011 12:13

Lördagens V75-omgång på Axevalla ser som vanligt intressant ut. Det finns en del klara favoriter, men också lite frågetecken med kluriga lägen och lite annat.


Systemet ser ut så här:


1) 11,3,6 (2-9)

2) 2,1,6 (12-3)

3) 2 Wellino Boko (1-5)

4) 1,10,8,11 (9-7)

5) 1,6,13,7,4 (15-8)

6) 1,6,10 (12-8)

7) 5 Montgomery Hill (3-4)


540 rader = 270 kronor


Kort om spikarna:


Wellino Boko (V75-3) har gjort det klart bra i sin comeback, och var bra senast. Har fått träna på hemma ett tag nu och rapporteras vara fin i jobben. Här möter han lite enklare motstånd än vanligt och har dessutom begåvats med ett bra läge. Jag tror att Welino Boko sitter i spets ganska så tidigt och sen får styra och ställa som han vill. Svårslagen!


Montgomery Hill (V75-7) har Flemming Jensen fått ordning på. Han har tidigare varit lite trög av sig, men nu verkar det ha lossnat. Han har ett bra läge här, och kommer få en bra position direkt. Jag tror Flemming kastar loss raketen med 700 kvar och sveper fältet till en klar seger.


Lycka till!

V75
Av Niclas Carlson - 19 juli 2011 12:05

Axevalla sparkar igång sitt klassiska trippeltrav under fredagen. V65-omgången ser mycket intressant ut, och jag tror det blir rätt så bra betalt då det finns lite frågetecken runt favoriterna. Pga problem med att få tiden att gå ihop, så blir det endast ett systemförslag till vardera dag.


Fredagens system ser ut så här:


1) 2,5,3,4 (10-6)

2) 5,9,11,4,12,3 (1-7)

3) 5 O'Grady (7-1)

4) 13,5,8,11,2 (12-7)

5) 7,3,5 (10-4)

6) 4 Sandrngham Hanover (5-2)


360 rader


Kort om spikarna:


O'Grady (V65-3) var lysande senast och vann hur lätt som helst med massor med krafter kvar. han är sylvass från start och jag tror han sitter i spets direkt. Sen tror jag han blir väldigt svårslagen. Favoriten I Won't Dance är i bra form, men gick i botten i lördags och jag tror det blir för tätt mellan starterna. Därför spikar jag O'Grady.


Sandrngham Hanover (V65-6) gjorde det riktigt bra i både försök och final av Sprintermästaren senast. Har varit i bra form en längre tid, och Leif Witasp brukar sätta sina hästar i ordning till denna helgen. Jag tror Sandrngham Hanover dundrar till spets här, och sen bör det vara en bra chans. En kul chansspik!


Lycka till!

V65
Av Niclas Carlson - 19 juli 2011 11:51

Torsdagens V65-omgång avgörs på Bergsåker. En intressant omgång med en del bra lopp. Torsdagens spik blir en liten chansspik:


V65-5: 11 Alandias Michelle - Troels Andersen


Alandias Michelle hade jag som "dagens spik" även senast, men då ville hon inte alls vara med och galopperade bort sig redan innan bilen släppte fältet. Bakspår ikväll är mycket bättre för hennes del. Hon är i bra form annars, och har en ruskig avslutning. Får hon ett passande rygglopp fram till 3-400 kvar tror jag hon blåser ner hela fältet över upploppet. Kör så det ryker, Troels!


Lycka till!

Av Niclas Carlson - 19 juli 2011 11:47

Onsdagens V64-tävlingar avgörs på Skrubbs travbana i Visby. Det är dags för den klassiska Gotlandslöpningen bl.a Onsdagens spik hittar jag dock i ett annat lopp:


V64-3: 8 Evert's Party Sock - Fredrik B Larsson


Evert's Party Sock hade fått en kortare vila inför senast. Han fick en bra resa då, men galopperade bort sig runt sista kurvan när han var på stark frammarsch. Bör ha gått framåt med det loppet i sig ändå, och jag tror han har en riktig toppchans här. Han kan avsluta ruskigt vasst, och jag hoppas och tror att han levererar ikväll.


Lycka till!

Av Niclas Carlson - 19 juli 2011 11:42

Eftersom jag ska iväg på trav på Axevalla i dagarna tre och åker redan under onsdagen, så kommer det spikar och systemförslag för resten av veckan redan nu. Håll till godo, lycka till med liren och lämna gärna en kommentar. Dock ej med nån reklam eller länk till nån annan sida!

Av Niclas Carlson - 19 juli 2011 10:16

Sundbyholmstravet utanför Eskilstuna står som värd för tisdagens V65-omgång. En rätt så trevlig omgång med bra klass på loppen. Kvällens absoluta höjdpunkt är V65-6, ett fyraåringslopp över 2640 meter, som har dragit till sig riktigt bra hästar. Det är också i det loppet som dagens spik återfinns...Dagens spik är:


V65-6: 10 Raja Mirchi - Lutfi Kolgjini


Raja Mirchi har alltid varit en snackhäst, och han har också visat vilken kapacitet han har. Han har dock lätt för att strula till det för sig själv, och Ludde har inte kunnat lätta honom i balansen på det sätt han velat i år. Nu verkar man dock ha hittat nyckeln till Raja Mirchi, och han var smällfin när han vann ett större lopp i Italien senast. Kvällens distans är inga som helst problem, minns att han vann Kriteriet förra året, och han är en av huvudfavoriterna i Derbyt senare i år. Här har han ett besvärligt utgångsläge, men Ludde lär köra framåt tidigt och jag tror att Raja Mirchi sitter i ledning efter 7-800 meter. Sen blir han svårslagen tror jag. Favoriten Wishing Stone är en kanonhäst, men distansen kan bli i längsta laget för honom. Därför spikar i alla fall jag Raja Mirchi på allt ikväll!


Lycka till!

Ovido - Quiz & Flashcards